Promjena razmišljanja u nabavki u transportu

Zašto bi logistika ponovno trebala postati osnovna kompetencija otpremnika

dijeljenje na ...
24.05.2017

Erkrath, 23.05.2017. – Industrija se upravo nalazi u jednom od najvažnijih tehnoloških prijelaza posljednjih desetljeća: 3D tisak, komunikacija između strojeva, Internet Of Things i Big Data utječu na veze između kupaca i dobavljača – i time na individualni lanac opskrbe. Kao dio ovog lanca, i nabavka transporta presudno se mijenja. 

dijeljenje na ...

Između čovjeka, stroja i podataka

Sve veća digitalizacija i automatizacija mijenja ne samo našu komunikaciju, već zasigurno usmjerava i ponašanje potrošača.  Mogućnost online naručivanja u svako vrijeme jednako se odražava na proizvodnju kao i na isporuku. Ako, primjerice, medijski „influencer“ (utjecajni stvaratelj javnog mišljenja) večeras na online društvenoj usluzi poput Instagrama objavi sliku sa svojim novim, personaliziranim tenisicama, njegovi se pratitelji žele izjednačiti s njim: Konfigurirati tenisice prema vlastitim željama, dodati u virtualnu košaricu za kupnju, platiti i u najboljem slučaju dobiti već sljedećeg dana.  Posebice u tekstilnoj i elektroničkoj industriji ritmovi naručivanja na ovaj način postaju nepravilniji i veličine lota se smanjuju.

Agilna rješenja nasuprot dugoročnog planiranja

Time za proizvodnju, trgovinu i transport takve robe dugoročno planiranje postaje sve teže. Nalogodavci iz sektora proizvodnje i trgovine moraju u skladu s tim preispitati svoje dosadašnje načine nabavke prijevoza. Ovdje digitalne transportne platforme nude mogućnost pronalaska slobodnih utovarnih prostora i odgovarajućih pružatelja prijevoznih usluga u kratkom roku. Gunnar Gburek, voditelj poslovanja najveće europske transportne platforme TimoCom, objašnjava: „Nabavka u transportu putem digitalnih platformi nikako ne dovodi okvirne ugovore u pitanje.  Naprotiv: Važno je ugovoriti postojeće procese.  Tako se kao kupac mogu koncentrirati na naloge koji se ne mogu isplanirati i koji se zbog vremenskog pritiska većinom ne rješavaju optimalno. TimoCom transportna platforma dodatno je rješenje za reakcije na tržišne fluktuacije i zadovoljenje potreba klijenata.“

Dobri razlozi za digitalnu nabavku u transportu

U svakom trenutku pronaći odgovarajućeg pružatelja transportnih usluga i održati vlastitu sposobnost djelovanja. Ovo su prema Gburekovim riječima ključni argumenti za ponovno uzimanje transportne logistike u vlastite ruke: „Budući izazov bit će dostavljanje kupcu onoga što želi sutra – i po mogućnosti samo sutra, ne prekosutra. Iz toga se ne mora nužno razviti trend iz kojeg opet izravno nastaje dugoročni poslovni odnos.“

Gburek procjenjuje da otpremnička poduzeća trenutno raspolažu s do 80 % dugoročnih ugovora. Pritom bi bilo pogrešno vjerovati da se okvirnim ugovorom dobiva cjenovna sigurnost. U okvirnom ugovoru koji se odnosi na duže razdoblje može se izabrati samo procijenjena srednja cijena. Pružatelj usluga mora ugraditi cjenovni pufer, jer ne zna kako će se tržište ponašati. To znači da se stvarna tržišna cijena uvijek može utvrditi samo u stvarnom vremenu i izravno na spot-tržištu“, govori Gburek.

Međutim, za mnoga proizvodna i trgovačka poduzeća cijena nije i ni ubuduće neće biti jedini odlučujući čimbenik za odabir pružatelja usluga. Prije svega radi se o očuvanju vlastite fleksibilnosti, kako razjašnjava Lars Laskowski, voditelj logistike grupe MC-Bauchemie: „Izvanredna kvaliteta, stabilna i realna obećanja funkcionalnosti te fleksibilna rješenja orijentirana na klijenta uz standard predstavljaju ključ za uspješnu vezu s klijentima.“

Optimizacija lanca opskrbe zahvaljujući utjecaju na transport

Dakle, dok se ponašanjem potrošača odnosno kupaca može upravljati samo uvjetovano, opskrbni se lanac nasuprot tome može ciljano optimirati ponovnim stjecanjem kontrole nad njim. Digitalne transportne platforme nude upravo tu mogućnost postavljanja upita za transporte brzo, nekomplicirano i sigurno u jasno definiranom krugu korisnika.

Tko traži pristup digitalnoj dodjeli transporta treba pored visokog broja ponuda i intuitivnog sučelja obraćati pažnju na neutralnost i visoke standarde sigurnosti. Potonji pomažu kod podupiranja smjernica usklađenosti vlastitog poduzeća.

na vrh

Prihvaćam da ova stranica koristi kolačiće u svrhu analiza, personaliziranih sadržaja i promidžbe. Saznajte više