skip navigation
Transportno tržište 21.10.2021
6 min

Prijeti li logistici val insolventnosti?

Pet savjeta za bolje poslovanje i veću likvidnost

Insolventnost: platna sposobnost u logističkoj branši

Zbog pandemije koronavirusa stručnjaci za branšu veoma strahuju da će brojni špediteri i transportna poduzeća postati insolventna. Je li to sve paničarenje ili je zaista tako? U članku na blogu promatramo aktualne trendove i ispitujemo prijeti li logistici još i val insolventnosti. Osim toga, dajemo vam pet savjeta kako se poslovno možete bolje organizirati.

Isprobajte odmah, bez obveze!

Situacija na tržištu tijekom provedbe zaštitnih mjera

Kad su prošle godine u cijelom svijetu provedene mjere za suzbijanje pandemije, to je na različit način utjecalo na različita područja gospodarstva. Budući da se logistika nalazi u središtu lanca stvaranja vrijednosti, pandemija je neposredno i značajno utjecala na nju. Tijekom zatvaranja se nekoliko mjeseci nije transportirala roba, osim namirnica i drugih proizvoda za svakodnevnu uporabu. Špedicije i transportna poduzeća u različitoj mjeri su se prilagodila promijenjenim uvjetima na tržištu.

Prema studiji njemačke Savezne udruge za logistiku (BVL), promet u branši ove godine gotovo će ponovo dosegnuti razinu prije pandemije koronavirusa. TIMOCOM Transportni barometar pokazao je povećani obujam tereta u drugom kvartalu 2021. na rekordnoj razini. Brojke odražavaju tržišni trend branše i postoji nada da će se taj pozitivni trend nastaviti.

No činjenica je i sljedeće: unatoč ponovnom napretku nakon ukidanja ograničenja, neka transportna poduzeća tijekom duljeg razdoblja će trpjeti posljedice pandemije i boriti se za gospodarsko preživljavanje. Posebno su pogođena mala i srednja poduzeća. Organizacije kao što su International Road Transport Union upućuju na značajne gubitke u branši prometa tereta i upozoravaju na stečaj. Gospodarska situacija za poduzeća u području transporta i logistike još uvijek djelomično nije stabilna.

Prekid obveze podnošenja zahtjeva za pokretanje stečaja donosi probleme

Dodatni čimbenik koji je tijekom zatvaranja bio i rješenje i uzrok novih problema je prekid obveze podnošenja zahtjeva za pokretanje stečaja za poduzeća. Njemačka savezna vlada nekoliko puta je, posljednji put do kraja travnja 2021., prekinula važeću obvezu, neovisno o tome jesu li poduzeća zbog pandemije dospjela u nepovoljan položaj. Broj zahtjeva za pokretanje stečaja u Njemačkoj još uvijek je na najnižoj razini, unatoč gospodarskim poteškoćama nekih poduzeća.

Posljedica prekida obveze: nastanak takozvanih „zombi poduzeća”, tj. poduzeća koja su još uvijek platno sposobna, ali zapravo im prijeti stečaj. Ona su opasna za branšu. Ako tijekom poslovnog procesa prijeti opasnost da će nalogodavac bankrotirati, nalogoprimac možda više neće dobivati naknadu za obavljeni transport. Zbog odgađanja obveze podnošenja zahtjeva za pokretanje stečaja, ta takozvana zombi poduzeća još uvijek se umjetno „održavaju na životu” iako je njihova gospodarska situacija već kritična.

Situacija još uvijek nejasna

Prema studiji Instituta za njemačko gospodarstvo, ove godine moglo bi doći do „efekta nadoknade u području insolventnosti”. U kojoj mjeri posljedice toga mogu utjecati na logistička poduzeća, još uvijek je nejasno. U tjednom izvještaju Saveznog ureda za promet tereta u travnju navedeno je da je gotovo 20 % manje špedicija prijavilo insolventnost.

Kako se s obzirom na to razvija gospodarska situacija za logistička i transportna poduzeća, procjenjuje se veoma različito. Direktor Instituta za njemačko gospodarstvo u intervjuu izjavljuje da se situacija poboljšala, dok ministarstvo gospodarstva poručuje da očekuje značajan porast insolventnosti poduzeća za 2021. godinu. Dakle, situacija je neizvjesna. Što bi moglo pomoći?

Rješenje: Digitalizacija

Prema studiji konzultantske kuće Pricewaterhouse Cooper (pwc), digitalizacija može pomoći transportnim i logističkim poduzećima u krizi. Primjerice, kompanija TIMOCOM zajedno sa svojim klijentima već godinama razvija sustav Smart Logistics System kako bi ispunila potrebe klijenata. Zbog toga u tom sustavu postoje aplikacije i usluge koje pomažu logističkim poduzećima da rade digitalno i ostanu gospodarski snažna. Predstavljamo vam pet takvih aplikacija i usluga:

Tržište trenutačnih usluga

Oslonite se na pouzdane poslovne partnere. Možete ih pronaći u mreži tvrtke TIMOCOM. Možete pronaći odgovarajućeg poslovnog partnera među više od 45 000 klijenata ili omogućiti da drugi pronađu vas. Na burzi tereta tvrtke TIMOCOM u nekoliko klikova možete opsežno opisati ponude kako biste dobili odgovarajuće upite.

Osim toga, možete praktično upravljati svojim ponudama tako što ćete brisati, kopirati ili mijenjati svoje unose.

Natječaji

Stalni nalogodavci nude unosne poslovne odnose, a nalogodavce možete pronaći u aplikaciji Natječaji. Ovdje možete dobiti pristup ponudama poduzeća iz područja proizvodnje i trgovine i velikih ponuđača transporta te tako proširiti svoju mrežu stalnih klijenata.

Profil poduzeća

Dodatni savjet: pomoću sadržajnog profila poduzeća kao poduzeće možete privući pozornost potencijalnih poslovnih partnera. Što više podataka stavite na raspolaganje, to je veća mogućnost da vas vaši potencijalni nalogodavci pronađu preko detaljnog pretraživanja. Samo provjerena poduzeća mogu postati dio te mreže, a to vam daje sigurnost u sustavu Smart Logistics System.

Usluga inkaso

Pronašli ste nalog i proveli ga, ali na kraju dolazi do poteškoća: vaš klijent ne plaća. Razlozi za to mogu biti različiti, ali u svakom slučaju su neugodni. Što sada možete učiniti?  Usluga inkaso tvrtke TIMOCOM kao diplomatski posrednik pomaže u slučaju poteškoća s plaćanjem i problema u komunikaciji. Pritom je ta usluga vrlo uspješna. U 86 posto svih slučajeva zaposlenici službe za inkaso uspijevaju pomoći klijentima tvrtke TIMOCOM da dođu do svog novca – na 27 jezika.

Faktoring (nije dostupno u svim zemljama)

Je li vam se već dogodilo da mjesecima čekate plaćanje nekog naloga? To je sada stvar prošlosti: od travnja tvrtka TIMOCOM svojim klijentima u sustavu Smart Logistics System nudi uslugu plaćanja JITpay™. Pomoću te usluge faktoringa možete unutar 24 sata dobiti svoj novac. Klijenti nakon prijave za uslugu plaćanja digitalno predaju svoju potvrdu isporuke i pripadajući račun u JITpay™. To je posebno atraktivno zbog toga što preko burze tereta tvrtke TIMOCOM možete prihvaćati naloge iz 46 europskih zemalja i uz nisku pristojbu dobivate jamstvo za plaćanje.

Zaključak

Kako će se gospodarska situacija nastaviti razvijati, ostaje nejasno. Ipak postoji mogućnost suočavanja s konjunkturnim kolebanjima i fleksibilnog prilagođavanja situaciji na tržištu. TIMOCOM prvenstveno malim i srednjim poduzećima nudi mogućnost da pomoću digitalizacije ne samo ostanu na tržištu, nego i unosno rade i izbjegnu insolventnost. Pomoću velike mreže provjerenih poduzeća klijenti tvrtke TIMOCOM pronalaze brojne poslovne partnere. Zbog toga se isplati tražiti nove nalogodavce preko platformi kao što je sustav Smart Logistics System tvrtke TIMOCOM i iskoristiti dodatne pogodnosti.

Ako i vi želite proširiti svoju mrežu poslovnih partnera i pronaći nove naloge, kao novi klijent možete četiri tjedna besplatno isprobavati sustav Smart Logistics System. Registrirajte se još danas i okoristite se digitalnim aplikacijama.

Registrirajte se odmah i isprobajte prednosti!

Ključne riječi

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!

Prijava na newsletter

Polja označena znakom '*' su obvezna, zbog toga ih obvezno ispunite.

Slanjem svoje prijave potvrđujete svoju suglasnost s našim smjernicama za zaštitu podataka.

Prijava na bilten:


Vaši osobni podaci (adresa e-pošte, ime i prezime) radi slanja informacija tvrtke TIMOCOM GmbH proslijedit će se bazi podataka SC-Networks GmbH (registarski sud: Prvostupanjski sud München, registarski broj: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2, 82319 Starnberg. Tvrtka SC-Networks GmbH podliježe saveznom zakonu o zaštiti podataka i uputama tvrtke TIMOCOM GmbH.

na vrh