Prijevoz hladnjačom: kako tijekom cijele godine sebi osigurati naloge?

Što učiniti protiv neiskorištenih kapaciteta u hladnjači? Ili: kako ponovno potaknuti prijevoze hladnjačom.

dijeljenje na ...
21.01.2020

Krajem sezone radova za prijevoz hladnjačom transportne tvrtke s tom specijalizacijom najčešće se moraju posebno potruditi. Kako pronaći terete koji su tada rijetki na tržištu? Vozila koja stoje naposljetku znače više troškova i izostanak prihoda – apsolutna katastrofa! No očito postoje tvrtke koje mogu svladati tu tešku fazu. Srećom! 

„Prijevozi hladnjačom – Konkretne i brzo dostupne informacije i brza reakcija na njih nisu samo odlučujuće za prihode, nego također daju informaciju o tome isplati li se dotična vožnja uopće.” Kamil Filipowicz, Wojtex.
dijeljenje na ...

Trkač na duge staze

Wojtex je iskusan akter i djeluje na tržištu već od 1996. godine. To poduzeće je svih ovih godina uvijek pronalazilo svoju nišu i specijaliziralo se za prijevoze hladnjačom uz visokokvalitetne ponude usluga na dionicama na tri kontinenta: u Africi, Europi i Aziji. Najčešće se provode trajni nalozi na dionicama između Španjolske i Poljske te Španjolske i Bjelorusije (u oba smjera). Flota tvrtke obuhvaća 20 tegljača s prikolicom za prijevoz hladnjačom.

U povijesti tvrtke Wojtex već se transportirala neka neuobičajena roba kao što su npr. palme za Olimpijadu u Sočiju, sjemenski krumpir iz Italije za tvornicu čipsa u Novosibirsku, puževi (odredište bi ovdje trebalo biti poznato) ili trava za Nacionalni stadion u Varšavi. No svakodnevni posao čine više „uobičajeni” nalozi kao što je transport mliječnih proizvoda u Španjolsku ili voća u Bjelorusiju. Zaposlenici te tvrtke u sezoni bez problema pronalaze posao jer je broj naloga iznimno velik, dok je izvan sezone, kad je upravo obrnuto, tim više potrebno zasukati rukave. Transportni posao naposljetku ne smije mirovati.

 

Kad gotovo samo čudom dolazite do naloga za teret...

Transport pod kontroliranim uvjetima nudi mnoge mogućnosti, ali potrebno je i znati ih koristiti i snalaziti se s posebnostima rada u toj uskoj i zahtjevnoj specijalizaciji. Izazov ne predstavljaju samo tehnička pitanja, znanje te iskustvo i kompetencije zaposlenika, nego prvenstveno osiguravanje odgovarajućih naloga tijekom cijele godine. Za to je potreban vrlo učinkovit rad kako bi se održala rentabilnost i likvidnost. Prazne vožnje ili nepotpuno iskorištene kapacitete za utovar potrebno je obvezno minimizirati. „Sezona prijevoza hladnjačom traje tijekom zime i ljeta, između toga postoji višak ponude transportnih kapaciteta. Zahvaljujući našim dugogodišnjim odnosima s klijentima možemo posluživati rute tijekom cijele godine, ali izvan sezone zbog niske potražnje za teretom moramo se dvostruko potruditi kako bismo prikladno iskoristili svoje transportne kapacitete”, kaže Kamil Filipowicz, voditelj flote tvrtke Wojtex Transport Międzynarodowy. Problem održavanja dovoljnog broja naloga u proljeće i jesen bio je tako velik da je ta tvrtka morala povremeno ograničiti svoj rad: „Više puta morali smo većini osoblja i iz ureda i među vozačima u svibnju i rujnu dati godišnji odmor. Djelomice smo čak razmatrali mogućnost da u tim mjesecima sve zaposlenike pošaljemo na godišnji odmor”, prisjeća se Kamil Filipowicz.

 

Je li integracija telematike moguće rješenje?

Optimiranje transporta na stalnim dionicama predstavljalo je izazov za tu tvrtku. Posebno važno je iskoristiti slobodne kapacitete za utovar na povratku. Od 2015. godine ta tvrtka za to koristi burzu transporta u sustavu Smart Logistics System. No konkurencija ne spava, a troškovi u transportu neprekidno se povećavaju. S obzirom na to nije moguće zadovoljiti se vlastitim uspjesima, nego je potrebno neprekidno tražiti nova rješenja. Kako bi se učinkovitost i time prihodi još povećali, tvrtka Wojtex iskoristila je mogućnosti integracije dotada korištenih vlastitih telematskih sustava – rješenja tvrtke Ruptela – u sustav TIMOCOM.

 

Kako to funkcionira?

„Integracija sustava TrustTrack tvrtke Ruptela u sustav TIMOCOM korisno je za klijente obje tvrtke. Pomoću podataka o položaju vozila koje prenosi tvrtka Ruptela moguće je vizualizirati lokacije kamiona u sustavu TIMOCOM. Tako prijevoznik vidi gdje se nalazi roba koja se transportira ili gdje stoji prazno vozilo koje je moguće ponovno natovariti. Moguće je brže pronaći partnere i, zahvaljujući kontroli tereta kojom je lako upravljati, izgrađivati dugoročne poslovne odnose”, kaže Pawel Szewczuk, voditelj prodaje tvrtke Ruptela u Poljskoj. Uz tako veliku konkurenciju kao u transportnoj branši nužno je u cijelom tijeku transporta pronaći točke u kojima možete biti bolji od drugih. „Pomoću integracije učinkovitiji ste, tj. brži pri pronalaženju tereta ovisno o lokaciji kamiona”, kaže Kamil Filipowicz.

 

Ranije znati gdje i kad će se pojaviti nalozi

Na dionici između Španjolske i Bjelorusije postoji znatan potencijal za optimiranje. Ovisno o prikazanom teretu tvrtka Wojtex mijenja dionice preko burze transporta i time postiže veću rentabilnost usluge za stalne klijente na tim i na drugim dionicama. Tereti koji se dodatno dobivaju na taj način čine oko 25 % svih naloga. Novi tereti često se pojavljuju u radu koji je u tijeku, a pomoću integrirane telematike moguće ih je brže pridružiti prikladnom kamionu. „U izvansezoni s malim brojem naloga konkretne i brzo dostupne informacije i brza reakcija na njih nisu samo odlučujuće za prihode, nego također daju informaciju o tome isplati li se dotična vožnja uopće. Kad god se ponudila mogućnost poboljšanja naše učinkovitosti na tržištu samo povezivanjem već prisutnih rješenja, jednostavno smo to učinili. I kad transportiramo rashlađene proizvode, volimo kad je tijekom rada vruće, posebno u izvansezoni”, kaže Kamil Filipowicz iz tvrtke Wojtex.

na vrh

Prihvaćam da ova stranica koristi kolačiće u svrhu analiza, personaliziranih sadržaja i promidžbe. Saznajte više