skip navigation

Budućnost pripada autonomnom odvijanju transporta

Gunnar Gburek iz tvrtke TimoCom pojašnjava kako se autonomna vožnja odražava na odvijanje transporta

dijeljenje na ...
05.01.2018

Erkrath, 02.11.2017. – Kamioni koji sami voze tek su početak. Budućnost pripada autonomnom odvijanju transporta, kaže Gunnar Gburek. Glasnogovornik tvrtke vlasnice najveće europske transportne platforme pruža maleni pogled u digitalnu budućnost logistike. 

Inovativne tehnologije ne uspijevaju u analognoj administraciji

Slonovski konvoji ulaze u testnu fazu. Platooning je transportni lanac koji povezuje nevidljivi pojas. Put tereta time bi trebao postati učinkovitiji. I prijateljskiji za okoliš. No, što donosi iznimno manevriranje spojke kada na utovarnoj površini uzastopnih kamiona vlada praznina? Kada se dokumentacija za teret još uvijek šalje putem faksa? A upravljanje nalozima vrši ručno?

Kamionski roboti i Platoonsi su za Gunnara Gbureka, glasnogovornika tvrtke TimoCom, samo djelići transportnog lanca koji „Svatko tko želi ispuniti očekivanja autonomnog kamiona mora osigurati da se administrativni procesi koji se odnose na transportne naloge također odvijaju autonomno“, kaže Gburek. „U protivnom inovativne tehnologije ostaju u analognom kamenom dobu.“

Od primitka naloga do ispostavljanja računa: Gburek smatra da kontinuirani samoregulirajući procesi približavaju kamione brzoj traci. Istovremeno se vrednuje rad disponenata i upravnih radnika. „IT sektor rasterećuje od ponavljajućih djelatnosti i podržava radnike u izvlačenju samo najboljeg iz posla.“

Troškovi upravljanja nalozima snižavaju se za trećinu

Daljnji važan korak u autonomni svijet transporta TimoCom je napravio prethodnih mjeseci. Korisnici tako od nedavno mogu digitalno odvijati poslovanje uz novu aplikaciju TC Transport Order. Kada pustite da sustav radi umjesto vas, troškovi za upravljanje i administraciju mogu se sniziti za jednu trećinu, tvrdi Gburek.

Kako izgleda budućnost? Autonomna vožnja, sljedeća razina, u očima glasnogovornika tvrtke TimoCom postat će integrirani temeljac u internetu stvari (IoT). Strojevi u tom svijetu raspoznaju po kojim proizvodnim količinama mogu stvoriti transportni nalog. Palete rasutog tereta postaju inteligentni nosači koji u transportnu platformu dojavljuju svoju ukupnu težinu. Vozila se automatski ukrcavaju na HUB na rotirajućim vratima sa slobodnim kapacitetima za obradu.

Mnoge tehnološke inovacije koje proizlaze iz digitalizacije već su danas postale stvarnost ili su u fazi probe. Ako želite optimizirati logistiku i cestovni promet na održiv način, mnoge bi tvrtke morale promijeniti svoje mišljenje: „Umrežavanje opstaje zbog podjele podataka. Time si najviše štete tvrtke koje još uvijek ne priznaju prednosti digitalizacije“, razmatra Gburek.

„Utovarni prostor će uvijek ostati utovarni prostor“

Kao neutralna i neovisna transportna platforma, TimoCom svojim korisnicima, a tu spadaju i poduzeća iz industrije i trgovine, želi poravnati put u digitalno doba. Registrirani korisnici već su danas autonomno na putu, neovisno o sustavnim svjetovima moguće je razmjenjivati podatke i informacije zahvaljujući sučeljima putem platforme. Moguće su i konverzacije vezane uz ponude. Veličina poduzeća također nije bitna kako biste mogli sudjelovati u poboljšanju šansi na transportnom tržištu.

U kojem se smjeru razvija transportna branša? Cilj autonomnog odvijanja transporta je snižavanje broja praznih kilometara i povećati učinkovitost transporta diljem svijeta. Pritom se u načelu neće sve promijeniti, jamči Gburek: „Utovarni prostor ostaje utovarni prostor“. A glasnogovornik tvrtke uvjeren je i da će biti vozača kamiona te povlači analogiju sa zračnim prometom: „Većina svih zadataka koje su piloti morali obaviti prije 50 godina danas radi poluautomatizirano. Unatoč tome ćemo uvijek imati pilote.“

na vrh