TimoCom: njemačko super ljeto pregrijava potražnju za transportom

Nije samo nedostatak vozača, već i rashladnih vozila

dijeljenje na ...
10.07.2018

Erkrath, 07.06.2018. – Trajno ljetno vrijeme u Njemačkoj uzrokuje znojenje logističke branše. U razdoblju od veljače do svibnja ove godine broj upita za prijevoz u hladnjačama gotovo se utrostručio, dojavljuje transportna platforma TimoCom. Posljedica: U trgovini već postoje praznine na policama jer proizvođači ne uspijevaju poslati robu. 

„Njemačko super ljeto uzrokuje da potražnja za transportima vođenima temperaturom eksplodira.“
dijeljenje na ...

Smanjuje se usko grlo dostupnih kapaciteta na transportnom tržištu zbog već povećane proljetne potražnje utovarnog prostora. „Uočavamo da je broj ponuda tereta u svibnju porastao za više od 30 posto u odnosu na prethodnu godinu“, pojašnjava TimoComov poslovni analitičar David Moog. Razlog toga nije samo trajno povoljna konjunktura u Njemačkoj. „Njemačko super ljeto uzrokuje da potražnja za transportima vođenima temperaturom eksplodira.“

Pritom nije riječ samo o transportu smrznutih namirnica ili osjetljivih svježih proizvoda poput voća i povrća. Tako je, među ostalim, lijekove, artikle koji sadrže čokoladu ili kozmetiku potrebno transportirati unutar određenog temperaturnog koridora – u kontinuirano dokumentiranom hladnom lancu. „Napeta situacija na tržištu prijevoza nastavit će se pojačavati tijekom godine“, kaže glasnogovornik tvrtke TimoCom, Gunnar Gburek.

Povijesni vrhunac na najvećoj europskoj burzi tereta

Ogledalo situacije je trenutni razvoj transportne ponude i potražnje na platformi TimoCom. Uz dnevno do 750 000 postavljenih ponuda za teretom i utovarnim prostorom, TimoCom nudi vodeću burzu tereta u Europi. U svibnju je za dva dana postignut vrhunac od preko 840 000 ponuda, izvještava Moog. Pritom je omjer tereta bio 750 000 naspram 90 000 vozila.

Gburek vjeruje da opuštanje u vrućem konjunkturnom ljetu može donijeti ad hoc samo bolje korištenje postojećih rashladnih vozila i kamiona. Za to je potrebno na tržište dovesti slobodne kapacitete preko neutralnih platformi – čak i ako bi prijevoznici mogli iskoristiti prekomjernu isporuku tereta.

Gburek: „Nažalost, trećina kamiona na našim cestama nije optimalno iskorištena ili imaju prazne vožnje.“ U vremenima povećanja nestašice vozača to nije vrlo učinkovito i – zbog okolišnih razloga - teško je za opravdati.

na vrh

Prihvaćam da ova stranica koristi kolačiće u svrhu analiza, personaliziranih sadržaja i promidžbe. Saznajte više