skip navigation
Novosti 04.05.2022
6 min

25 godina uštede vremena – najstariji klijent tvrtke TIMOCOM, Dallmaco, u intervju

Wilhelm Dallmann, direktor tvrtke Dallmaco Speditionsges. mbH, sjedi u svom skladištu okružen visokim policama i paletama.

Godina 2022. predstavlja jubilej tvrtke TIMOCOM. Već 25 godina pratimo logističku branšu pomoću sustava pametne logistike na njenom putu da postane logistika 4.0. Od početka nas u tome podržava tvrtka Dallmaco Speditionsges. mbH. Ta špedicija iz općine Welle pokraj Hamburga postojala je tek pet godina kad je 1997. godine pomoću naše novoosnovane burze tereta napravila svoje prve korake u smjeru digitalne logistike. Zajedno s njenim direktorom Wilhelmom Dallmannom prisjećamo se svoje zajedničke priče, promatramo tadašnje izazove i saznajemo koje prednosti naš sustav i danas nudi tvrtki Dallmaco.

 

Gospodine Dallmann, najprije Vam zahvaljujemo na današnjem susretu.

Vrlo rado sam se odazvao pozivu. Vaš upit me obradovao. Ipak smo tada zajedno osnovali TIMOCOM, ako se tako može reći.

 

Već 25 godina radimo zajedno. Sasvim spontano: što vežete uz TIMOCOM i to dugogodišnje partnerstvo?

Mnoga lijepa osobna sjećanja koja započinju s Jensom Thiermannom i tadašnjom suradnjom, dakle još prije postojanja tvrtke TIMOCOM.

S obzirom na posao i u vezi s tvrtkom TIMOCOM mogu reći da je tvrtka Dallmaco tada postojala pet godina i bila je – kao i danas – znatiželjna i otvorena za ono što je novo. Tada se pojavila tvrtka TIMOCOM s primamljivom ponudom da digitalno odrazi kontakte i otvorene transporte. Neki od tih kontakata u sustavu već su nam bili poznati, zbog toga je odmah bilo prisutno povjerenje kao temelj koji još uvijek postoji.

 

Možete li opisati rad s tada još novom burzom tereta?

Tada je internet funkcionirao uz modem. Sjećam se da je naš modem uvijek glasno škripao i učitavanje je trajalo neko vrijeme. Burzu tereta instalirali smo na središnjem računalu i svakog jutra bili smo vrlo napeti razmišljajući hoće li i, ako da, koje nove ponude biti dostupne na burzi putem daljinskog prijenosa podataka.

Kad bismo pronašli nešto zanimljivo, ispisali bismo ponudu i faksom poslali upit ponuđaču ili bismo se čuli telefonom. Ipak, još ne putem automatskog biranja. Dakle, još se mnogo toga istodobno provodilo ručno.

Osim toga, TIMOCOM ID tada još uopće nije postojao.

 

Napravimo malu usporedbu: zbog čega smo prije 25 godina najviše gubili vrijeme? Što je tada bilo samo po sebi razumljivo, a danas se smatra kompliciranim?

Iz današnje perspektive možemo reći da smo tada gubili mnogo vremena zbog postupaka koje smo provodili ručno. Tada je bilo potrebno najmanje 30 minuta kako bismo za sastavljanje transportnog naloga uopće pripremili sve potrebne dokumente. Ako smo surađivali s poduzećem u inozemstvu, ponekad je to trajalo satima jer su se poruke često slale teleksom, a veza se često prekidala. No to je bilo uobičajeno, nije bilo moguće raditi drugačije. Danas, kad smo naviknuti na velike brzine, kad je moguće jednostavno prenositi dokumente i kad se nalozi sastavljaju jednim klikom, teško je zamisliti tadašnje probleme. Danas su za sastavljanje transportnog naloga potrebne najviše tri minute.

 

Tadašnji način rada je jedno, a vlastiti izazovi drugo. S kojim izazovima se suočavala tvrtka Dallmaco kad je 1997. godine postala klijent tvrtke TIMOCOM? Što Vas je tada potaknulo da svoje povjerenje poklonite tom novom sustavu i postanete jedan od naših prvih klijenata?

Naš izazov bile su prazne vožnje: naša vozila prazna su prelazila 1000 kilometara na povratku ako bi došlo do nesporazuma. Tvrtka TIMOCOM pronašla je jednostavno rješenje za to.

Kod tvrtke TIMOCOM, osim tehničkih prednosti, odgovarao nam je i obračun putem mjesečne paušalne svote za uporabu pristupa. Obračun cijene za uslugu samu po sebi – a to je tako i danas – provodi se između ugovornih partnera za stvarno pruženu uslugu.

Osim toga, na burzi tereta vlada ozračje povjerenja. Ako ste klijent tvrtke TIMOCOM, dobrovoljno dajete nešto od sebe. Taj pozitivan stav o transparentnosti bio je nešto novo. Dolazilo je sve više ljudi koje smo poznavali, što je još dodatno povećalo ozbiljnost, a danas se to već može nazvati kriterijem kvalitete.

 

25 godina kasnije – dogodilo se mnogo toga. Iz današnje perspektive, u čemu Vam je tvrtka TIMOCOM najviše pomogla? Možete li to izraziti u brojkama?

Pomoću aplikacija tvrtke TIMOCOM, na razini procesa postižemo 80 posto

uštede vremena jer zahvaljujući sustavu i njegovim sučeljima možemo u potpunosti digitalno provoditi obradu naloga. Osim toga, uspjeli smo znatno smanjiti broj praznih vožnji. Pretraživanje okolice na burzi tereta jako nam je pomoglo kako bismo pronašli teret za vožnje na povratku iz perifernih područja.

Osim toga, međunarodno usmjerenje sustava pomoglo nam je da osvojimo nova tržišta. Primjerice, 2015. godine otvorili smo podružnicu u Bosni. Bez tvrtke TIMOCOM vjerojatno nikad ne bismo ostvarili kontakt potreban za to. Međutim, ne samo da smo osvojili nova tržišta, nego dobivamo i bolji osjećaj za njih, ljude i njihove običaje tipične za određenu zemlju.

Čak i uspoređivanje ponuda bilo je teško prije uključivanja u sustav TIMOCOM. Tako smo kao novoosnovano poduzeće mogli mnogo toga analizirati – kako drugi argumentiraju svoje cijene, na čemu temelje svoje odluke, na koji način pregovaraju?

Dakle, sustav nudi pomoć u najrazličitijim područjima.

 

Drago nam je, puno hvala! Već smo došli do posljednjeg pitanja i rado bismo pogledali u budućnost. Što želite poručiti tvrtki TIMOCOM za sljedećih 25 godina?

Sustav TIMOCOM od početka je bio jednostavan. Bez obzira na novitete koji su sustav sam po sebi činili sve kompleksnijim, upravljanje je ostalo jednostavno. Kad uvodimo u posao nove kolege, čak i one koji su došli iz drugih struka ili pripravnike koji još nikad nisu radili sa sustavom, oni se snalaze u njemu nakon jednog dana. Svakako zadržite tu jednostavnost.

Osim toga: vi predstavljate inovaciju u struci i mogu zamisliti da će TIMOCOM nastaviti značajno poticati digitalizaciju logistike.

 

Uostalom: Tvrtka Dallmaco Speditionsges. mbH ove godine navršava 30 godina postojanja. Želimo iskoristiti ovu priliku da srdačno čestitamo i želimo nastavak uspješnog poslovanja i sretan put u svakom trenutku!

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!

Prijava na newsletter

Polja označena znakom '*' su obvezna, zbog toga ih obvezno ispunite.

Slanjem svoje prijave potvrđujete svoju suglasnost s našim smjernicama za zaštitu podataka.

Prijava na bilten:


Vaši osobni podaci (adresa e-pošte, ime i prezime) radi slanja informacija tvrtke TIMOCOM GmbH proslijedit će se bazi podataka SC-Networks GmbH (registarski sud: Prvostupanjski sud München, registarski broj: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2, 82319 Starnberg. Tvrtka SC-Networks GmbH podliježe saveznom zakonu o zaštiti podataka i uputama tvrtke TIMOCOM GmbH.

na vrh