skip navigation
Znanje o logistici 22.03.2021
9 min

Prednosti burze tereta za trgovinu i proizvodnju

Prednosti burze tereta za trgovinu i industriju

Burze tereta, poznate i kao transportne platforme, virtualna su prodajna mjesta na kojima se susreću ponuda i potražnja u transportu. Prednosti korištenja burzi tereta nekima se mogu činiti očitima, dok nekima možda još uvijek nisu jasne. Navodimo nekoliko razloga zašto korištenje burze tereta može biti prednost za vaše poslovanje.

Što su transportne platforme?

Transportne platforme su burze tereta na internetu koje povezuje dvije vrste tvrtki: one koje imaju robu koju je potrebno dostaviti i one koje imaju dostupne utovarne prostore za prijevoz te robe. Burza tereta nije potpuno isto što i stranica za rezerviranje utovarnog prostora, budući da se razlikuje predmet trgovine: u jednom se slučaju nudi teret, a u drugom utovarni prostor.

Transportna platforma je platforma za usluge ili umrežavanje koja spaja zahtjeve za transportom s transportnim rješenjima: prijevoznicima, špediterima i bilo kojom drugom vrstom pružatelja usluga transporta. Drugim riječima, ona omogućava tvrtkama koje se bave trgovinom i industrijom da oglašavaju svoj teret i na taj način olakšava prijevoznicima da ih pronađu.

Je li burza tereta praktična?

Koncept elektroničke transportne platforme prvi se puta pojavio u Francuskoj 1985.—to jest, prije interneta—zahvaljujući sustavu Minitel, koji se smatra „djedom” modernih transportnih platformi na internetu. Otad je ova usluga evoluirala i potpuno prešla na internet.

Burza služi kao posrednik između proizvodnih poduzeća i špeditera i/ili prijevozničkih tvrtki nadomještava eventualne manjkove ili viškove rezervacija utovarnog prostora. Burze tereta često se koriste i za proslijeđivanje narudžbi (osobito kratkoročnih narudžbi), budući da burze tereta pružaju velik izbor kontakata iz ove djelatnosti nadohvat ruke. Transportne platforme imaju funkciju za praćenje na mreži, što znači da je moguće provjeriti teret i njegov točan položaj u stvarnom vremenu kako se vozilo kreće.

Neke se tvrtke još uvijek ustručavaju u potpunosti prihvatiti transportne platforme, pa bi moglo biti korisno istaknuti dodatnu prednost ove tehnologije: značajno veća sigurnost i informiranost. Zapravo, za korištenje transportnih platformi često je potrebno proći kroz više sigurnosnih filtara, što platforme poput TIMOCOM burze tereta čini vrlo sigurnima i pouzdanima.

Kako funkcionira burza tereta?

Burze tereta primarno se bave optimalnom raspodjelom utovarnog prostora na najpovoljniji način. Internetske stranice za razmjenu tereta rade na povezvianju zahtjeva za prijevoz s prijevozničkim tvrtkama na temelju veličine tereta i mjesta preuzimanja/dostave. Odabirom vozila koje je ionako planiralo putovati željenom rutom za prijevoz svog tereta, korisnici burze tereta učinkovito koriste sve dostupne resurse. Budući da takva usluga jamči niske cijene prijevoza, ona pruža najpovoljnija rješenja za prijevoz za tvrtke koje se bave trgovinom i industrijom.

Načelo rada vrlo je jednostavno: špediter (ili prijevoznik) s dostupnim prostorom u vozilu za svoje predviđeno putovanje povezuje se s trgovinskim poduzećem i/ili proizvođačem koji želi isporučiti svoj teret na istoj ruti. Putem internetske usluge transportne platforme, oni zatim ugovaraju cijenu, točne datume i lokacije utovara. Zahvaljujući optimiziranoj dodjeli utovarnog prostora te izuzetno transparentnoj tržišnoj cijeni, transportne platforme postižu niže troškove.

Kada je transportna platforma korisna?

Transportna platforma može biti od koristi u raznim situacijama. Evo nekoliko primjera:

  • izrada i proizvodnja trajali su duže nego što se očekivalo, a prethodni dogovori s špediterima i/ili prijevoznicima više nisu izvedivi. Korištenjem transportne platforme moguće je pronaći novog prijevoznika u roku od nekoliko minuta.
  • Bilo kakva zapreka na putu može prouzročiti kašnjenje prijevoznika: problemi s kamionom, problemi s utovarom, netko u prijevozničkoj tvrtki se razboli... Takve situacije mogu prouzročiti gubitak vremena i resursa. Međutim, na transportnoj platformi možda je već dostupan novi prijevoznik koji bi trebao putovati željenom rutom.
  • Kada započinjete s novim poslom, pronalaženje podataka za kontakt špeditera i/ili prijevozničkih tvrtki može zvučati zastrašujuće. Transportna platforma nudi dovoljan broj kontakata prijevoznika sakupljenih tijekom dugogodišnjeg iskustva na tržištu.
  • Globalizacija proizvodnje događa se paralelno s globalizacijom trgovine: jedno ne može funkcionirati bez drugoga. Međutim, poteškoće međunarodne trgovine često sprečavaju trgovačka i industrijska poduzeća da se odvaže na izvoz u inozemstvo. Dobra burza tereta uključuje pouzdana rješenja za međunarodnu trgovinu.

Koja je vrsta burze tereta najbolja?

Pretpostavimo da jedna trgovačka ili industrijska tvrtka razmatra korištenje transportnih platformi. U tom slučaju važno je istražiti koje su im vrste transportnih platformi na raspolaganju, kako bi donijeli najbolju odluku s obzirom na njihove logističke potrebe. Bez brige —TIMOCOM je već sve istražio umjesto vas. Postoji nekoliko vrsta transportnih platformi: privatne, javne i (navodno) besplatne burze tereta. Međutim, čini se da postoji samo jedno rješenje koje ispunjava uvjete za sve situacije.

Budući da je cilj svake trgovačke i industrijske tvrtke prijevoz učiniti bržim, učinkovitijim i što je moguće sigurnijim, što ne iznenađuje, najprikladnije rješenje je i najpopularnije: platforma na temelju pretplate.

Burza tereta na temelju pretplate 

Internetski sustavi obično nude rješenja temeljena na pretplati koje profesionalcima i tvrtkama u trgovini i industriji omogućuju da se pretplate na određenu platformu. Svi članovi plaćaju naknadu za korištenje platforme preko koje redovito primaju informacije o vozilima s dostupnim prostorom i ponudama tereta. Te platforme također (za malu naknadu) često nude mogućnost oglašavanja specifičnih rješenja za transport i/ili korištenja usluga savjetovanja stručnjaka.

Budući da je svaka platforma drukčija, potrebno je pažljivo istražiti sve prednosti svake platforme. TIMOCOM pruža do 800 000 međunarodnih ponuda dnevno.

Prednosti burze tereta za proizvođače i trgovce

Ukratko, vrlo je lako uvidjeti prednosti burze tereta, posebno za proizvodna i trgovačka poduzeća:

Pronalaženje posla dostave

Burze tereta nude pristup velikom broju ponuda poslova isporuke svakog dana za što bi inače bile potrebne godine poslovanja. Ovisno o platformi, također se nudi šira raznolikost tereta (djelomičan utovar, puni utovar, teret za kurire ili za kamione) kako bi se osigurali samo najbolji poslovi koji najviše odgovaraju vašem poslovanju.

Praćenje tereta u stvarnom vremenu

Svaka platforma za transport trebala bi imati svoj učinkoviti sustav za praćenje kako bi proizvodne i trgovačke tvrtke mogle locirati i pratiti svoj teret tijekom prijevoza. Ovo vrijedi i za transportne platforme. TIMOCOM na svojoj platformi radi s neovisnim sustavom za praćenje, gdje se mogu prikazati mnogi pružatelji telematičkih usluga. Korisnici burze tereta moći će pratiti vozila i u stvarnom vremenu vidjeti gdje se nalazi njihov teret.

Optimizacija upravljanja vremenom

Učinkovito upravljanje vremenom temelj je svakog uspješnog poslovanja. Tvrtke koje koriste transportne platforme štede dane beskrajnih telefonskih poziva kako bi otkrile tko u nečijoj mreži špeditera i prijevozničkih tvrtki na raspolaganju ima slobodnog kapaciteta u vozilu za utovar njihovog tereta. Povrh toga treba uzeti u obzir i vrijeme ušteđeno za beskrajne pregovore i istraživanje kakve su tržišne cijene toga dana. Mogućnost pristupa mnogim vrstama tereta na jednom mjestu i u stvarnom vremenu svakodnevno štedi sate i sate vremena.

Dugotrajni poslovni odnosi

Kao što je već spomenuto, transportna platforma odmah pruža razne kontakte iz ove djelatnosti za koje su inče potrebne godine poslovanja, što je izuzetno dragocjeno za novootvorene tvrtke, ali i za izrazito specijalizirane profesionalce koji žele raditi u određenoj niši. Sposobnost kontaktiranja i rada s ključnim igračima svake djelatnosti prvi je korak prema dugotrajnim poslovnim odnosima. Zbog toga, uzimajući u obzir niske troškove pridruživanja na burze tereta, čak i kada se cijene prijevoza robe razlikuju od usluge do usluge, financijske prednosti različitih prilika za rast poslovanja uvelike nadmašuju troškove.

Kako izgleda budućnost?

Burze tereta do sada su uspjele promijeniti izgled europskog prijevoza u samo nekoliko godina, ali te će se promjene, čini se, i zadržati. Tisuće trgovačkih i industrijskih tvrtki pretvorile su burze tereta u svoje primarno sredstvo za pronalaženje prijevoznika i upravljanje narudžbama. Njihov poslovni model morao se razviti u internetski model, no popularnost burzi tereta ipak neprestano raste. Glavni uzrok tome je što burze tereta pružaju pristup tisućama kupaca diljem Europe.

Čini se da je budućnost pametnih logističkih sustava, a među njima i transportnih platformi, sigurna, posebno sa zdravim rastom e-trgovine, kako na nacionalnoj, tako i na međunarodnoj razini. Zahvaljujući globalizaciji trgovine i korištenju interneta, izbor i pristup većem broju rješenja za prijevoz širi su nego ikad. Konkretno, međunarodne narudžbe trgovinskim tvrtkama često donose veću dobit od nacionalnih. Ali elementi kao što su strani jezici, različiti zakoni u zemljama međunarodnih ugovornih strana i/ili naprosto poteškoće u pronalaženju tih međunarodnih kupaca i narudžbi predstavljaju značajne prepreke rastu tih međunarodnih poduzeća.

Burze tereta rješavaju sve te probleme:

  • one svakodnevno nude mnogo novih narudžbi.
  • Komunikacija je sigurna i transparentna.
  • Svi detalji o ruti, vremenu i mjestu isporuke unaprijed su dogovoreni.

Mogući nedostaci u budućnosti?

Rast popularnosti burzi tereta vrlo vjerojatno će povećati i konkurenciju. Međutim, čak i kad se uzme u obzir porast konkurencije, ne može se poreći da će burze tereta i dalje imati pozitivan utjecaj na sektor trgovine i industrije. U pogledu optimizacije troškova te sigurnosti i lakoće pri izgradnji novih poslovnih odnosa, prednosti su jasne.

Ključne riječi

Prijava na newsletter

Polja označena znakom '*' su obvezna, zbog toga ih obvezno ispunite.

Slanjem svoje prijave potvrđujete svoju suglasnost s našim smjernicama za zaštitu podataka.

Prijava na bilten:


Vaši osobni podaci (adresa e-pošte, ime i prezime) radi slanja informacija tvrtke TIMOCOM GmbH proslijedit će se bazi podataka SC-Networks GmbH (registarski sud: Prvostupanjski sud München, registarski broj: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2, 82319 Starnberg. Tvrtka SC-Networks GmbH podliježe saveznom zakonu o zaštiti podataka i uputama tvrtke TIMOCOM GmbH.

na vrh