skip navigation
01.06.2021

Efekt kečapa pogađa europsku logistiku

Nakon blokade Sueskog kanala: više od milijun tereta čeka kamion

Transportni barometar pokazuje veliku količinu tereta u Europi

Erkrath, 1. 6. 2021. – Najprije koronavirus, zatim Brexit, nakon toga blokada Sueskog kanala – u nekoliko mjeseci europska logistička branša istodobno je bila pod višestrukim pritiskom. FreightTech poduzeće TIMOCOM danas je objavilo da je tijekom nekoliko uzastopnih dana pristiglo više od milijun otvorenih naloga za teret za kamione koje je hitno potrebno izvršiti. To poduzeće i u nadolazećim tjednima očekuje daljnju eskalaciju situacije i preporučuje pružateljima transportnih usluga bilo koje vrste da se kratkoročno priključe digitalnim burzama tereta.

„Sada moramo učiniti sve kako bismo izbjegli prazne vožnje i pripremili sve dostupne kapacitete kako bismo se suočili s velikom količinom tereta. Pritom mogu pomoći burze tereta.” Gunnar Gburek, glasnogovornik tvrtke TIMOCOM
dijeljenje na ...

Pritisak na europski cestovni promet tereta dodatno povećan

Međunarodna trgovina već nekoliko mjeseci ponovo je na vrhuncu. Zbog havarije broda Ever Given u Sueskom kanalu prije otprilike dva mjeseca pokrenut je efekt kečapa koji sada naknadno utječe na kasniji promet u regiji. Osobito u unutarnjoj plovidbi i tračničkom prometu značajno nedostaju resursi, što dodatno povećava pritisak na europski cestovni promet tereta. Zastoji na rampi za pretovar još uvijek uzrokuju kašnjenje. Zbog toga češće dolazi do praznih vožnji za sljedeći nalog. Značajan nedostatak utovarnog prostora gotovo sveobuhvatno utječe na cjelokupno područje industrije i trgovine.

„Bilo je jasno da nije moguće brzo transportirati veliku masu tereta koja zbog blokade Sueskog kanala sada nagomilana dolazi u europske luke. Osim toga, kapaciteti utovarnog prostora za završnu fazu prijevoza bili su ograničeni od samog početka. Računali smo s tim trendom i polazimo od pretpostavke da će to u sljedećih nekoliko tjedana i dalje utjecati na dostupnost transportnih kapaciteta u unutrašnjosti Europe”, Gunnar Gburek, glasnogovornik tvrtke TIMOCOM, komentira situaciju u cestovnom prometu tereta. „Sada moramo učiniti sve kako bismo izbjegli prazne vožnje i pripremili sve dostupne kapacitete kako bismo se suočili s velikom količinom tereta. Pritom mogu pomoći burze tereta.”

Trenutna situacija

Prvi kvartal 2021. prema TIMOCOM Transportnom barometru već je prekoračio vrijednost iz prethodne godine za 58 posto. Tijekom tog razdoblja postavljeno je više od 10 milijuna unosa tereta više nego u prvom kvartalu 2020. godine. Upravo u Njemačkoj, Poljskoj i Francuskoj unutarnji promet eksponencijalno se povećao, naročito zbog promijenjenog ponašanja potrošača tijekom pandemije: umjesto ponuda za slobodno vrijeme, putovanja i ostalih usluga ulagalo se u potrošnu robu, velikim dijelom iz prekomorskih zemalja.  Trenutno Transportni barometar za sva tri glavna tržišta pokazuje jednaku tendenciju znatnog viška tereta s obzirom na dostupni utovarni prostor.

 

O tvrtki TIMOCOM i Transportnom barometru

Pomoću Transportnog barometra FreightTech poduzeće TIMOCOM od 2009. godine u 46 europskih zemalja analizira razvoj ponude i potražnje transporta burze tereta integrirane u sustav Smart Logistics System. Više od 135 000 korisnika objavljuje do 800 000 međunarodnih ponuda tereta i utovarnog prostora dnevno. Taj sustav pomaže više od 45 000 klijenata tvrtke TIMOCOM da pametno, sigurno i jednostavno postignu svoje logističke ciljeve.

na vrh