skip navigation
10.10.2021

TIMOCOM Transportni barometar: Značajan porast nakon ljetnog zatišja

Treći kvartal 2021.: Opseg prijevoza robe na međunarodnoj razini 51 % više u odnosu na proteklu godinu – blagi pad u odnosu na drugi kvartal 2021.

Opseg prijevoza robe veći od prethodne godine

Erkrath, 10. 10. 2021. – Treći kvartal 2021. još jednom potvrđuje uzlazni trend u cestovnom prometu robe. TIMOCOM Transportni barometar bilježi ponovni porast unosa tereta u sustav Smart Logistics System. Kumulirani podaci iz 46 europskih zemalja pokazuju jasan porast za 51 % u odnosu na treći kvartal 2020.

U 2021. prvenstveno je rujan na visokoj razini: S porastom od 60 % u odnosu na kolovoz jasno je vidljiv uzlazni trend. „Kretanja i u našoj zemlji odražavaju početak poslovanja na kraju godine”, rekao je Gunnar Gburek.
dijeljenje na ...

Znatan porast nakon ljetnog zatišja

Treći kvartal 2021. nastavlja s kretanjima prvih dvaju kvartala: nakon što je već prvi kvartal započeo s porastom od 58 %, drugi je kvartal s porastom od 251 % u odnosu na slabi kvartal 2020. ostvario dvostruke rezultate u odnosu na one iz razdoblja prije pandemije koronavirusa. Treći kvartal ponovno pokazuje porast od 51 % u odnosu na 2020., iako je zabilježan blagi pad u odnosu na drugi kvartal 2021.: Ukupno je uneseno oko 9 % manje ponuda za prijevoz tereta nego u drugom kvartalu 2021.

Nakon razmjerno slabijih rezultata u kolovozu, -29 % u odnosu na srpanj 2021., u rujnu je ponovno zabilježeno oko 54 % više tereta te je time završeno blago ljetno zatišje.

Treći kvartal na europskom tržištu u mjesečnoj usporedbi

Brojčani pokazatelji kretanja u protekla tri mjeseca: u odnosu na snažan mjesec lipanj, srpanj 2021. bilježi blagi pad od 6 %. No, u kolovozu je zabilježen značajan pad unosa tereta od ukupno 29 %. „Ova su kretanja uvjetovana sezonom”, komentira Gunnar Gburek, glasnogovornik tvrtke TIMOCOM. „U ljetnim mjesecima tradicionalno bilježimo pad unosa tereta. Prvenstveno je kolovoz jedan od slabijih mjeseci u cijeloj Europi. No, važnije je istaknuti i dalje pozitivna kretanja u odnosu na 2020. te željno iščekivani i ostvareni porast u rujnu.” Prema transportnom barometru, ovdje je cestovni promet robe ponovno u porastu te bilježi povećanje ponuda za prijevoz tereta od 54 % u odnosu na prethodni mjesec. U odnosu na rujan 2020., povećanje iznosi 33 %.

Njemački pokazatelji na europskoj razini

Njemački pokazatelji u prethodnom kvartalu pokazuju sličan tijek kao sve ostale ponude za prijevoz tereta u Europi. Broj tereta u unutarnjem prometu je, doduše, pao za 18 % u usporedbi s prethodnim, drugim kvartalom 2021. Ipak, porast u odnosu na 2020. jasno je vidljiv: s 47 % više ponuda za prijevoz tereta nego u istom razdoblju prošle godine (treći kvartal 2021. u usporedbi s trećim kvartalom 2020.) transportni je barometar zabilježio i više unosa nego 2019. Kad rastavimo na pojedine mjesece, vidljive su sljedeće promjene u odnosu na iste mjesece iz 2020.: srpanj +105 posto, kolovoz +34 posto, rujan +24 posto.

U 2021. prvenstveno je rujan na visokoj razini: s porastom od 60 % u odnosu na kolovoz jasno je vidljiv uzlazni trend. „Kretanja i u našoj zemlji odražavaju početak poslovanja na kraju godine”, rekao je Gunnar Gburek.

Poljsko unutarnje tržište s drugim predznacima

Unutarnji promet u Poljskoj u trećem kvartalu pokazuje suprotnu sliku: transportni je barometar, doduše, i ovdje pokazao porast od 26% za unos tereta u odnosu na prethodnu godinu. No, u 3. kvartalu 2021. pokazivao je blagi porast od 2 % u odnosu na prethodni, 2. kvartal 2021. Iznimno jak srpanj s porastom od 66 % u odnosu na prethodnu godinu slijedio je kolovoz s 19 % više ponuda za prijevoz tereta u odnosu na 2020. Rujan bilježi identična kretanja kao i tijekom vrhunca pandemije.

Najveće promjene u razlikama između država

Broj ponuđenih tereta podrijetlom iz Nizozemske i Belgije u susjednu Njemačku općenito nastavlja rasti. Konkretno, izmjerene su sljedeće promjene u trećem kvartalu 2021. u odnosu na prošlu godinu:

  • NL -> DE: Srp: 276 % / kol: 100 % / ruj: 110 %
  • BE -> DE: Srp: 388 % / kol: 169 % / ruj: 121 %

I francuski unutarnji promet zabilježio je značajan porast u trećem kvartalu 2021. u odnosu na 2020.: u srpnju 32 %, u kolovozu 20 % i u rujnu 28 %.

S druge je strane u slučaju tereta iz Mađarske s odredištem u Njemačkoj i Rumunjskoj zabilježen snažan pad u trećem kvartalu 2021. u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Isto vrijedi za unose tereta iz Austrije s odredištem u Sloveniji. Pregled kretanja:

  • HU -> DE: Srp: 0 % / kol: +10 % / ruj: -33 %
  • HU -> RO: Srp: -21 % / kol: -7 % / ruj: -38 %
  • AT -> SI: Srp: -16 % / kol: -18 % / ruj: -22 %

Europom vlada nestašica vozača

Prema navodima različitih europskih strukovnih udruženja nedostatak vozača u Europi dramatično raste. Naposljetku su kretanja u Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje nedostaje više od 100 000 vozača teretnih vozila, završila na naslovnim stranicama. I u Njemačkoj Savezna udruga za cestovni prijevoz tereta, logistiku i zbrinjavanje (BGL) upozorava na činjenicu da i ovdje nedostaje do 80 000 vozača teretnih vozila te da ta brojka svake godine raste. I u susjednim zemljama poput, primjerice, Poljske, situacija izgleda slično. Prema podacima udruga prijevozničkih tvrtki, u Poljskoj trenutno nedostaje više od 100 000 profesionalnih vozača. „Svjedoci smo značajnog pada transportnih kapaciteta diljem Europe, a to se prvenstveno odnosi na manji broj ponuda za skladišni prostor. U skladu s tim kretanjima i povećanje cijena prijevoza je očekivano”, komentirao je Gunnar Gburek.

Pomoću transportnog barometra FreightTech poduzeće TIMOCOM od 2009. godine analizira razvoj ponude i potražnje transporta burze tereta integrirane u sustav Smart Logistics System u 46 europskih zemalja. Više od 135 000 korisnika objavljuje do 800 000 međunarodnih ponuda tereta i utovarnog prostora dnevno. Taj sustav pomaže više od 45 000 klijenata tvrtke TIMOCOM da pametno, sigurno i jednostavno postignu svoje logističke ciljeve.

na vrh