Novosti 28.04.2022
3

Šok cijena dizela – utjecaj na logistiku

Cijene transporta rast će diljem Europe

Šok cijena dizela

Globalne sankcije i moguća zabrana uvoza ruske nafte podigli su međunarodne cijene goriva na najvišu razinu u posljednjih 15 godina. Izbijanje rata u Ukrajini prvenstveno pogađa ljude, ali i gospodarstvo. U članku na blogu razmatramo posljedice za europsku logistiku i dosadašnja rješenja koja su namijenjena njihovom suzbijanju.

Trenutna situacija

Cijena benzina, a posebno dizela silno je porasla. Više od 50 posto cjelokupne logistike u Europi obavlja cestovni prijevoz robe , a čak više od 70 posto u području unutarnjeg prometa. Visoka cijena goriva stavlja ogroman pritisak na mnoga mala i mikro poduzeća.

 

Ploče s cijenama na europskim benzinskim postajama kretale su se od 1,17 Eura do 2,30 Eura za dizel, a u Njemačkoj i više. Ovdje i u drugim europskim zemljama s visokim PDV-om i porezom na mineralna ulja na cijenu goriva, cijene transporta već su povećane za povećanu razliku. To je jedini način da se nastavi raditi s pokrivanjem troškova u industriji. Prijevoznicii špedicije  iz drugih europskih zemalja slijedit će taj primjer. Naime, i oni moraju nadoknaditi povećane troškove.

 

Unatoč privremenim znakovima oporavka, stručnjaci pretpostavljaju da će spirala cijena nastaviti rasti. U drugim europskim zemljama situacija je već dramatičnija:

Mađarska je, primjerice, već imala gornju granicu cijene benzina, ali je otkupna cijena za veleprodaju trenutno znatno iznad maksimalne prodajne cijene. Zbog toga se kupovalo znatno manje te su se prve benzinske postaje morale zatvoriti. Za strane kupce i kamione preko 3,5 tone cijena je sada na njemačkoj razini.

 

IT logistička rješenja podržavaju kratkoročno planiranje kapaciteta

Kratkoročno gledano, digitalni alati za optimizaciju transportnih kapaciteta koji su još dostupni rješenje su za suočavanje s trenutnom gospodarskom situacijom u logistici.

 

Dugoročne natječaje s ugovorima o transportu koji vrijede mjesecima ili godinama teško je izračunati u trenutnoj situaciji ili se o njima može pregovarati samo uz znatne dodatke za rizik. Stoga je za otpremna poduzeća trenutno ekonomičnije tražiti prostor za teret na spot-tržištu – čak i u kratkom roku. Tvrtka TIMOCOM ovdje nudi idealno rješenje s burzom tereta.

Putem aplikacije Rute i troškovi možete optimalno planirati svoje trenutne naloge. Također provjerite našu burzu skladišta za bliža ili bolje pozicionirana skladištakoja će vam uštedjeti dodatne zaobilazne puteve.

 

Komercijalni dizel kao spasitelj u nevolji?

Jedna od mogućnosti da država intervenira bila bi uvođenje takozvanog komercijalnog dizela kakav se već koristi u različitim oblicima u Poljskoj, Belgiji, Francuskoj, Italiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Španjolskoj. Ovdje se, primjerice, prijevoznim poduzećima vraća porez na mineralna ulja. Nizozemska će slijediti ovaj put i od 1. travnja smanjit će porez za oko 21% (što odgovara oko 11 centi po litri dizela).

O smanjenju PDV-a također se raspravlja. No, to je više instrument za krajnje korisnike, ali ne i za poduzeća i obrtnike, gdje je obično prolazna stavka.

 

Njemačka savezna udruga za transport roba, logistiku i zbrinjavanje (BGL), kao i vozači kamiona i transportne tvrtke pozivaju saveznu vladu da što prije politički popusti. U suprotnom postoji opasnost od kolapsa ponude. Tek ćemo vidjeti koje će rješenje u konačnici uspjeti. Do tada će se nastaviti povećavati pritisak za intervencijom vlade.

 

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh