Zanje o logistici 20.10.2020
4

Kako pronaći pravi sustav upravljanja transportom

Koji TMS odgovara meni?

Za odabir pravog TMS-a važni su zahtjevi koje nalažu procesi i postupci u poduzeću. Različite funkcije sučelja pritom otvaraju dodatne mogućnosti.

Planiranje i organiziranje prijevoza složen je i često stresan posao. U pravilu se do cilja ne stiže pravocrtno, već vijugavom rutom s mnoštvom različitih izazova i nesigurnosti. Naime, svaki transport ima svojih posebnosti: vrstu i opseg tereta, specifikacije vozila, ograničenja mjesta utovara i istovara, komunikaciju između vozača, mjesta slanja i prijema isporuke. Kako bi sve teklo bez problema, dispečeru su potrebni snažni živci, šesto čulo – i sustav upravljanja transportom.

Sustavi upravljanja transportom (TMS) pomažu dispečerima u svakodnevnom radu. Prošli su dani velikih ploča i improviziranih tablica za što učinkovitije raspoređivanje svakodnevnih vožnji. Osim toga, u vrijeme korone ručni su procesi poput osobnog premještanja papirnatih dokumenata s jednog odjela u drugi praktički nemogući – posebno kada zaposlenici rade od kuće. Digitalizacija je u uredima za planiranje pružatelja usluga prijevoza i logistike već donekle ostvarena. Međutim, ona uspijeva samo ako poduzeća rade s softverom koji je prilagođen njihovim zahtjevima.

Definirajte svoje zahtjeve prije kupnje TMS-a

Poduzeća koja žele kupiti TMS prvo bi trebala dobro razmisliti o tome kako izgledaju njihovi vlastiti procesi i postupci u poduzeću. Mnogi TMS-ovi specijalizirali su se za određene vrste tereta ili nude samo osnovne funkcije. Dakle, ako se vaš opskrbni lanac odvija u potpunosti putem cestovnog prometa, ne biste trebali kupiti program koji se uglavnom fokusira na grupiranu robu, a za pune utovare i služi samo u osnovnim funkcijama.

U odabir uključite i zaposlenike

Zaposlenici su od velike pomoći pri odabiru programa. Promjene procesa moguće su samo uz njihovu pomoć. Stoga je važno uključiti zaposlenike u projekt u ranoj fazi – idealno tijekom izbora softvera. Osnovni je to preduvjet da u svakodnevnom poslu prihvate razumne promjene. Uostalom, upravo zaposlenici rade s tim programom.

Odredite osnovne funkcije

Sljedeći je korak odgovoriti na pitanje koje su vam funkcije programa potrebne za svakodnevni rad. Ovaj se korak može razraditi na način da se, osim svih trenutno dostupnih funkcija, zabilježe i one za vlastiti daljnji razvoj. Pritom vam može pomoći specifikacija poslova. Ne samo da se može poslužiti za utvrđivanje procesa koji određuju transport, već služi i kao podrška za odabir davatelja usluga TMS-a. Naime, ako u ponudi softverskih tvrtki nedostaju relevantne značajke, ta ponuda ne dolazi u obzir.

Obratite pažnju na sučelja

Nisu ni TMS-ovi sveznalice koje savršeno vladaju svakim korakom logističkih procesa. Ovisno o strukturi poduzeća i upravljanju procesima, često je potrebno stvoriti sučelja prema drugim programima i sustavima, od dolaznih naloga do financijskog računovodstva i pisanja računa. Na primjer, pružatelji usluga transporta i logistike koji rade sa sustavom ERP trebali bi se s njime moći povezati kako bi mogli automatski razmjenjivati bitne informacije poput podataka o tvrtki i brojeva narudžbi. Time se, osim što se smanjuje broj izvora pogrešaka, također osigurava da se ovi radni koraci ne moraju izvoditi dvaput te da se dispečer može koncentrirati na optimalnu raspodjelu naloga po vozilima.

Automatska veza s trećim stranama

Sučelja nisu potrebna samo za interne programe za pozadinske korisnike. Da bi dispečeri digitalno svoje zadatke mogli izvršavati što učinkovitije, potrebna su dodatna sučelja . Na primjer, burze tereta, telematički sustavi te poslovni partneri mogu se automatski integrirati u svakodnevne procese, a relevantni se podaci lako mogu sinkronizirati.

Za tehnologiju sučelja koristi se Application Programming Interface (API), aplikacijsko programsko sučelje. Ono osigurava programima da međusobno razmjenjuju podatke i precizno ih očitavaju.

Sa sustavom pametne logistike tvrtke TIMOCOM korisnici mogu preko samo jednog sučelja lako, sigurno i brzo pristupiti mnogim drugim aplikacijama. One uključuju burzu tereta s do 750 000 ponuda tereta i skladišta dnevno te alate i značajke pomoću kojih se transportni nalozi u cestovnom teretnom prometu digitalno mogu kontrolirati i pratiti. Korištenjem ovog sučelja logistički se procesi mogu provesti brže i ekonomičnije.

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh