Licencije za prijevoz tereta
Vlastiti vozni park u industriji i trgovini: Jeste li spremni za plan B?
Ulaganje u vlastiti vozni park je vječito logističko pitanje u proizvodnim i trgovačkim kompanijama. Problem je poznat kao tzv. make-or-buy strategija ili odluka "graditi ili kupiti" transportnu uslugu.
Iako je proteklih godina naglasak bio na outsourcingu prijevozničkih firmi, u doba korone sve se ponovo preispituje. „Ponovo preuzmite kontrolu nad vlastitom logistikom“, savjet je stručnjaka za krizni menadžment.
Gdje je nastao problem?
Logistika ima sve veći utjecaj na financijski rezultat. Oni koji u ovom segmentu ispuste uzde iz svojih ruku izlažu se velikom riziku. Ukoliko prijevoz robe uslijed uskih grla pri isporuci ili drugih kašnjenja ne bude efikasan, postoji rizik od ugovornih posljedica koje mogu ugroziti odnose sa kupcima. Kupce ne zanima zašto roba nije isporučena na vrijeme, već samo činjenica, da nije dostavljena na određenu lokaciju u dogovorenom roku. Jedno od rješenja je mogućnost da sami upravljate svojom logistikom.
U vremenu poput ovog, procesi se teško mogu planirati na nekoliko godina. Na primjer u transportu. Ugovorno osiguranje svih rizika obično propadne zbog tendera, koji nikada ne mogu biti tako fleksibilno dizajnirani da uzmu u obzir sve moguće posljedice. A fleksibilnost je ovdje posebno važna. Svako tko prijevoz robe u potpunosti preda nekom drugom, mora skupo platiti svako naknadno prilagođavanje zbog doplata za rizik uslijed nepredvidljivosti. Ako se ne osigurate, može se dogoditi da ne možete dovoljno brzo reagirati na pogoršanje kvaliteta ili ćete to, u najgorem slučaju, primijetiti tek kada stignu prve žalbe. Ovi problemi se mogu izbjeći ako sami kontrolirate procese u transportu.
Graditi ili kupiti uslugu?
Analiza se zasniva na preciznoj ocijeni investicija i operativnih troškova voznog parka, s jedne, i obima posla (količina robe) od čega zavisi zarada i prihodi, s druge strane. Vozni park prate značajni fiksni troškovi, kojih nema ako se kupuje usluga na tržištu. Zamjena fiksnih varijabilnim troškovima glavni je motiv zašto se tvrtke odlučuju na kupnju usluge umjesto organiziranja vlastitog voznog park. Tvrtke koje imaju veliki obim posla i mogu postići visok stupanj iskoristivosti transportnih sredstava mogu se opredijeliti za vlastiti vozni park.
Kompanije koje imaju manji obim posla i nizak stupanj iskoristivosti transportnih sredstava, to mogu postići uključivanjem svojih vozila u tržišne tokove. Točnije, tako da „iskoče“ iz vožnje isključivo za vlastite potrebe i posao pronađu na tržištu.
Licencija za prijevoz tereta
Firmama koje imaju vozni park i žele dodatno uposliti svoje transportne kapacitete te se uključiti u javni transport, potrebna je licencija za prijevoz tereta, što je u Hrvatskoj predviđeno Zakonom o prijevoz tereta u cestovnom prometu. Licencija za prijevoz robe izdaje se domaćem privrednom društvu, drugom pravnom licu ili poduzetniku uz potrebnu dokumentaciju: dokaz o upisu djelatnosti, preslike prometnih dozvola za sva motorna vozila, dokaz o ispunjavanju uvjeta stručne osposobljenosti (uvjerenje o položenom ispitu o stručnoj osposobljenosti za upravitelja prijevoza), dokaz financijske sposobnosti, potvrda o nekažnjavanju iz prekršajne i kaznene evidencije te dokaz o uplati upravne pristojbe.
Preuzmite Zahtjev za izdavanje licencije Zajednice
Uz licenciju i pravovremene informacije
Tvrtkama je potreban direktan utjecaj na procese u lancu opskrbe. Samo oni koji točno znaju koji su procesi međusobno povezani mogu kontrolirati lanac opskrbe te odmah reagirati neophodnim prilagođavanjem. Bilo da je u pitanju međunarodni transport ili domaći prijevoz robe, potrebno je samo dobiti pravu informaciju u pravo vrijeme i pratiti stvari kako bi se na vrijeme poduzele odgovarajuće mjere predostrožnosti. Ovaj pregled pružaju digitalne platforme ili burze tereta koje pod jednim krovom objedinjuju sve kompanije u logističkom sektoru.
Rješenje poput sistema pametne logistike kompanije TIMOCOM vraća tvrtkama kontrolu nad vlastitim lancem opskrbe i omogućava im da po potrebi fleksibilno, jednostavno i brzo organiziraju skladištenje i transport.
Ovaj sistem je namijenjen kako za firme koje imaju vozni park, tako i za one firme koje imaju redovne potrebe za pružateljima transportnih usluga.