Zanje o logistici 13.07.2023
4

Razmjena paleta u transportu i logistici: Što činiti i što ne činiti

mnogo-slaganja-euro-paleta-u-kamionskom-dvoristu

Kada se roba isporuči kupcu, predaje se zajedno s odgovarajućim brojem paleta. U isto vrijeme, vozač kamiona prihvaća isti broj praznih paleta za održavanje europskog fonda paleta. Zvuči prilično jednostavno, zar ne? No, kao što to često biva, postoji nekoliko prepreka koje treba savladati. Otkrivamo moguće kamene spoticanja pri zamjeni paleta i dajemo korisne savjete kako ih izbjeći.

Bez paleta nema logistike

Stara dobra paleta - neophodna za transport i skladištenje robe. Klasična drvena paleta nam najčešće pada na pamet. Ova slika je čvrsto usidrena u našim očima, pogotovo otkako je namještaj od euro paleta postao moderan. I zapravo, najpoznatija varijanta je drvena paleta standardizirana od strane European Pallet Association (EPAL), prepoznatljiva po kraticama marki EUR i EPAL,koje ponosno stoje na njima. Ova čvrsta paleta obično ima 120 cm duljine, 80 cm širine i može izdržati do 1,5 tona težine

Osim dobro poznatih drvenih paleta, tu su i plastični modeli koji su posebno popularni u drugim europskim zemljama. U Njemačkoj je, na primjer, logistika obično klasičnija: Drvena paleta je apsolutni favorit pri prijevozu robe. Razlikuju se različita stanja: “Novo”, “kao novo” ili “rabljeno, ali još uvijek potpuno zamjenjivo”. Ako euro paleta ima manja oštećenja, ponovno će je proizvesti posebne tvrtke s EPAL licencom. Međutim, palete s većim oštećenjima bit će uklonjene iz bazena za razmjenu.

Želite li više savjeta ili trikova o prijevozničkim tvrtkama?

Zašto je zamjena paleta toliko važna?

Transport na paletama osigurava da proizvedena roba stigne na odredište sigurna i neoštećena. U praksi to izgleda ovako: Prazan kamion s praznim paletama vozi do mjesta utovara i mijenja prazne palete za napunjene palete. One se odatle transportiraju do dogovorenog mjesta istovara. Onda opet isti postupak. Vozač kamiona istovaruje pune palete i sa sobom uzima prazne palete. Ovaj se ciklus zatim nastavlja iznova i iznova. Načelo ima za cilj osigurati da dovoljan broj paleta uvijek bude dostupan.

Ali budite oprezni, razmjena paleta nije uvijek tako jednostavna kao što se čini na prvi pogled. Za vas smo saželi tri najveća izazova:

Pitanje kvalitete - tko odlučuje je li paleta zamjenjiva?

Općenito, palete se mogu zamijeniti samo ako je dostupna potvrda o paleti. Vozač i primatelj bilježe koliko paleta treba zamijeniti na licu mjesta. Ali budite oprezni: Ne može se svaka paleta zamijeniti. Mijenjaju se samo palete koje odgovaraju uvjetima „novo“, „kao novo“ ili „rabljeno, ali još uvijek potpuno zamjenjivo“. Ali tko odlučuje o kvaliteti? To je u rukama vozača i primatelja.

No, ako primatelj odbije praznu paletu jer smatra da je neupotrebljiva, a vozač se s time ne slaže, može doći do problema. Primatelj sada može inzistirati da vozač sljedeći put donese paletu u prihvatljivom stanju. Nastaju takozvani “dugovi paleta”.

Pitanje o broju: Koliko paleta vozač kamiona mora predati?

Čest problem koji otežava nesmetan transport: Osim tereta, vozač kamiona mora nositi i dovoljno praznih paleta. Neki primatelji mijenjaju palete, drugi ne. Uvjeti se mogu razlikovati od klijenta do klijenta. Ako vozač ne doveze prazne palete na razmjenu, na primjer zato što nije primio nijednu paletu natrag na prethodnom mjestu istovara, nastaju dugovi za palete. Vozač se obvezuje isporučiti palete naknadno. To znači dodatni posao za transportni proces.

Pitanje komunikacije: Koliko paleta zapravo vozač kamiona može ponijeti sa sobom?

Prema principu razmjene, vozač kamiona treba sa sobom uzeti i palete nakon isporuke robe. Međutim, često dolazi do problema na mjestu utovara jer primatelj ili ne preda nijednu paletu vozaču, da pogrešan broj ili čak da oštećene palete. To znači da se pritužba mora zabilježiti na paletnom listu i razjasniti kasnije. Čak i ako su broj i kvaliteta vraćenih paleta točni, vrijeme na rampi često je toliko kratko da primatelj jednostavno ubaci prazne palete u kamion. To također može dovesti do netočnih unosa na paletnom listu.

Budućnost zamjene paleta

Ručna zamjena paleta ponekad može biti glomazna i učiniti opskrbni lanac sklonijim pogreškama. Ali ima nade. Budućnost procesa razmjene paleta leži u digitalizaciji, slično mnogim drugim područjima opskrbnog lanca. Njemačko savezno ministarstvo prometa i digitalne infrastrukture (BMVI) pokrenulo je opsežan istraživački projekt pod nazivom "Silicon Economy" kako bi promoviralo ovu promjenu. Spin-off tvrtke Fraunhofer IML sada je razvio platformu u oblaku temeljenu na aplikaciji za upravljanje paletama. Ovo inovativno rješenje koristi umjetnu inteligenciju za povezivanje i upravljanje svim ljudima i tvrtkama uključenim duž opskrbnog lanca putem e-paletne bilješke. Proces razmjene digitalno se snima i stoga nudi transparentnost za obje strane u svakom trenutku. Čak se i dugovi za palete automatski dokumentiraju i legalno polažu na odgovarajuće račune. Sa sustavima tvrtki kao što je TIMOCOM-ov partner inter.PAL, vozači mogu digitalizirati i time pojednostaviti upravljanje paletama. Ne samo unos paleta, već i koordinacija s primateljem robe ovdje se obavlja digitalno. To štedi vrijeme i pomaže u izbjegavanju pogrešaka.

Zvuči zanimljivo? Zatim pogledajte sve naše brojne usluge s dodanom vrijednošću!

Pravi tip paleta za vaš dostavni lanac

Ovo su trendovi u logistici za 2023. godinu

Digitalno upravljanje paletama ili analogna zamjena paleta



Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

na vrh