skip navigation
Smart Logistics System 21.12.2020
4 min

Pametna suradnja u logistici

Kako uspješno uključiti klijente u digitalni razvoj proizvoda?

Voditelj proizvoda David Moog s kolegama ispred ploče sa zadacima

Ruku na srce, svi govore o digitalnim rješenjima skrojenim po mjeri. No kada su to konkretno usluge prilagođene zahtjevima klijenata? I kada se na temelju njih razvijaju? U ovom članku na temelju primjera iz prakse pokazat ćemo kako može izgledati rad usmjeren na klijente. No ne samo to, otići ćemo korak dalje i dotaknuti se pametne suradnje.

„Kada ćete već jednom uvesti zvučne obavijesti?”, pita Alan Kondracki, korisnik sustava Smart Logistics Systems, preko privatne poruke na Facebooku. Ovaj djelatnik u prijevozu tereta misli da je naporno uvijek iznova provjeravati ima li za njega odgovarajućih ponuda tereta. Htio bi da ga se o tome obavijesti „budilicom”. „Na taj se način u međuvremenu mogu usredotočiti na nešto drugo, raditi u drugom prozoru. Kada se pojavi nova ponuda za mene, čujem obavijest i odmah se prebacim. Tako si osiguram taj nalog”, objašnjava Kondracki. Tvrdi da je u konačnici na tržištu trenutačnih isporuka važna svaka sekunda.

Svaki agilni proces razvoja započinje s klijentom

Izravne povratne informacije klijenata čine TIMOCOM sustav živim. On se neprestano razvija i optimizira. „Proces u pravilu započinje s klijentima”, objašnjava voditelj proizvoda David Moog. Što to točno znači? U razvoju softvera usmjerenom klijentima radi se najprije o utvrđivanju zahtjeva klijenata. Pritom analitičari informatičkih tvrtki pomno promatraju kako rade klijenti i koje potrebe i izazove imaju u svakodnevnom radu. Zatim se sve te informacije pretoče u koncept dizajnera za User Experience, takozvane „osluškivače korisnika”. Klijenti onda dobiju svojevrsni prototip. U tom digitalnom modelu mogu isprobati i osjetiti proizvod. Čimbenici koji možda ometaju jednostavnost korištenja, svojevrsne prolazne smetnje, prepoznaju se na temelju njihovih izvještaja u ranoj fazi i odmah se eliminiraju.

Ispunjavanje želja klijenata  strateški je potez

Nakon uvođenja novih aplikacija i funkcija, TIMOCOM također konstantno putem različitih kanala dobiva povratne informacije. „Trenutačno se na našoj stranici Update Pool nalazi više od 1000 ideja. Kako bismo te ideje pretvorili u stvarne značajke i aplikacije, izrađujemo takozvane cestovne karte, jasne prikaze od točke A do točke B”, kaže ovaj voditelj proizvoda. Tome se još pridruže i poneke ideje tima informatičara ili prijedlozi kolega iz drugih odjela poput, primjerice, korisničke podrške. „Njegujemo otvorenu korporativnu kulturu i tražimo povratne informacije sa svih strana. To je jedan prirodni dio agilnog rada”, kaže Moog.

Klijenti se javljaju i preko instagrama

TIMOCOM za to koristi i društvene mreže. Tako se, primjerice, provode ankete na instagramu. Klijenti se ondje izjašnjavaju o tome koje bi se inovacije trebale uvesti sljedeće. Moog tvrdi da se na taj način mogu brzo i jednostavno utvrditi trenutne potrebe. Osim toga, klijenti su uključeni u svakom trenutku – i time zajedno oblikuju najvažniji alat za rad. Tako se nova značajka o zvučnim obavijestima za nove ponude mogla u kratkom roku uvrstiti u sustav. I reakcije su stigle vrlo brzo. U jednoj grupi na Facebooku jedan je korisnik podijelio snimku zaslona nove funkcije. Pozitivne nuspojave: više od 50 000 članova grupe na taj je način doznalo za ovu inovaciju. „Kada klijenti međusobno raspravljaju o novim funkcijama i njihovim prednostima, to je uvjerljivije nego kada o tome samo pročitaju u biltenu”, misli Moog. Kao u slučaju ovog korisnika iz Poljske, jedna mala promjena u sustavu često može napraviti veliku razliku u svakodnevnom radu. „Kada se pojavi nova ponuda, često je pitanje minuta dok se ona ne dodijeli.”

Pametna suradnja kao model budućnosti

Ubuduće će TIMOCOM postati još agilniji i pametnije surađivati s korisnicima na međunarodnoj razini. Navodno su već predstavljeni prijelazni koraci u razvoju takvog načina rada. Klijenti se više neće konzultirati samo za početnu ideju i povratne informacije nakon svega – nego će biti uključeni u cjelokupni proces. To je također velika prednost za inženjere razvoja. Prototipovi će se moći isprobavati prema načelu pokušaja i pogrešaka: čak i pod uvjetom da se neke ideje pokažu kao neučinkovite ili još nedovoljno sazrele. „Htjeli bismo iskoristiti slobodan prostor koji time dobivamo”, odaje Moog.

Ključne riječi
SLS

Prijava na newsletter

Polja označena znakom '*' su obvezna, zbog toga ih obvezno ispunite.

Slanjem svoje prijave potvrđujete svoju suglasnost s našim smjernicama za zaštitu podataka.

Prijava na bilten:


Vaši osobni podaci (adresa e-pošte, ime i prezime) radi slanja informacija tvrtke TIMOCOM GmbH proslijedit će se bazi podataka SC-Networks GmbH (registarski sud: Prvostupanjski sud München, registarski broj: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2, 82319 Starnberg. Tvrtka SC-Networks GmbH podliježe saveznom zakonu o zaštiti podataka i uputama tvrtke TIMOCOM GmbH.

na vrh