Granični prijelaz s tahografom? Ovako to funkcionira!
Europska komisija trenutno radi na zajedničkom standardu za sve države članice za registraciju prekogranična putovanja. U Paketu mobilnosti I već je utvrđeno da je od 20. kolovoza 2020. obvezno prijaviti prelazak državne granice pomoću analognog tahografa. Početkom godine na snagu su stupile dodatne izmjene. U ovom članku ćemo objasniti što prijevozničke tvrtke sada moraju uzeti u obzir.
Sve vam je jasno na temu tahografa? Onda krenite i pronađite isplativi dodatni teret.
Prelasci granice uz analogni tahograf
Od 2. veljače 2022. primjenjuje se sljedeće: U digitalni tahograf sada se moraju unijeti i granični prijelazi. Izuzetak su vozila s inteligentnim tahografom s detekcijom položaja putem GPS-a. Ovdje nije potrebno upisivati granične prijelaze. Promjene su i kod kabotaže i obveze vraćanja vozila.
Kada moram upisati granični prijelaz u analogni tahograf?
Sigurno je da je pri donošenju Paketa mobilnosti u kolovozu 2020. već bilo utvrđeno da se prelasci granice od 20. dana tog mjeseca u slučaju analognog tahografa moraju ručno unositi odabirom odgovarajućeg simbola. (u pravilu jednog ili dva slova s popisa). To se mora napraviti u jedno od dva točno određena vremena:
- neposredno prije prelaska granice
- ili odmah nakon prelaska granice.
U slučaju željezničkog ili pomorskog prometa unos se provodi na odredišnom kolodvoru odn. u odredišnoj luci.
Gdje upisujem granični prijelaz u analogni tahograf?
Iako se, kao što je poznato, pravila u pojedinim državama članicama razlikuju, a pogrešni unosi mogu se sankcionirati, bilježenje prelazaka granice pomoću analognog tahografa ostaje obveza. Budući da je na listiću za bilježenje dostupno vrlo malo mjesta, u novom standardu točno je navedeno gdje je potrebno unijeti te informacije.
Tahograf se temelji na kružnom listiću za bilježenje s osnovnim podacima s unutarnje strane (ime vozača, datum, kilometraža itd.) i dijagramom s vanjske strane pomoću kojeg se u svakom trenutku automatski registrira brzina i stajališta vozila. Pritom se na temelju prethodno utvrđenih simbola navodi je li riječ o slobodnom razdoblju stanke, radu koji nije vožnja ili stajanju uz dostupnost za poduzeće, primjerice pri utovaru i istovaru.
U slučaju trenutno najboljih mogućnosti bilježenja prelazaka granice riječ je o navođenju slova koje se može provoditi na dva mjesta:
- u krugu za prikaz sata, točnije na unutarnjem od dva kruga. Prema standardu dovoljno je navesti simbol zemlje na toj donjoj skali sati, točnije ispod referentne crte, kad se vozilo zaustavi.
- Drugo mjesto nalazi se u prostoru za pisanje rezerviranom za brzinu i zastoje.
Ako bilježenje prelaska granice analognim tahografom u prethodno opisanom retku nije moguće, potrebno je unijeti slovo odn. slova zemlje kad kamion prijeđe granicu i zaustavi se.
Paket mobilnosti I osim toga predviđa zamjenu analognih tahografa drugom verzijom inteligentnih tahografa do kraja 2024. godine. Prva verzija digitalnih tahografa do sredine 2025.
Je li vaš tahograf spreman? Onda krenite i pronađite isplative transportne naloge.