Uspjeh u niši
Oni doduše čine samo mali dio ukupnog tržišta, ali uopće nisu zanemarivi: transporti na širokom području i teški transporti. Oni ne kriju samo potpuni lanac stvaranja vrijednosti. Ovdje sve mora ići po planu – u protivnom je potrebno računati s teškim posljedicama. Izazovi kao što su kompleksni projekti, globalizacija ili nedostatak vozača dio su svakodnevnog posla. Kako je moguće kao ponuđač teškog tereta ipak zapjevati „don’t worry, be heavy” , objašnjava Holger Dechant, poslovođa tvrtke Universal Transport.
Logistika i strast, kolege sa studija i poslovni partneri
Jesenski praznici u vozačkoj kabini, obrazovanje u špediciji, studij na akademiji za logistiku. Ne samo da je dosljedno ostao vjeran logistici kao svojoj strasti, nego su i njegovi pratitelji još i danas isti kao nekad: zajedno sa svojim nekadašnjim kolegama sa studija logistike, Markusom Frostom i Siegfriedom Wittom, Holger Dechant vodi jedno od najvećih njemačkih poduzeća za usluge vezane uz teške transporte. Mogu li prijateljstvo i posao tako dobro funkcionirati zajedno? „Nakon više od 15 godina još uvijek sjedimo u zajedničkom uredu i cijenimo individualne prednosti i razlike onoga drugog”, izjavljuje Dechant.
Utovarni metri vs. tone, proizvodnja vs. birokracija
Sa 750 zaposlenika grupacija Universal Transport zastupljena je i u Švedskoj i u istočnoj Europi, Turskoj, Egiptu i čak u Maleziji. Od toga je 450 vozača kamiona. U logistici teškog tereta oni moraju uložiti još veći trud nego inače. Naime, teški teret se u Njemačkoj najčešće prevozi noću. Za razliku od očekivanja, ono što je kod tih transporta najteže nije samo težina. Ako se primjerice transportira list rotora za vjetropark u Poljskoj, Danskoj ili čak Aziji, duljina transporta već može iznositi više od 80 metara. „To je gotovo duljina nogometnog terena!” objašnjava Dechant. Osim betonskih gotovih dijelova za vjetroelektrane i mostove, čitave pilane se rastavljaju i npr. u Maleziji ponovo postavljaju. Ili je potrebno prevesti 24 tramvaja u Meksiko – uključujući cjelokupno održavanje. „Prvo pitanje u slučaju takvog upita je: kako da s teretom dođem do najbliže luke za prekomorski promet? Postoji li infrastruktura? Koji vodeni putovi postoje?” nastavlja Dechant. Osim toga, ne smijete podcijeniti birokraciju. Osim opsežnih ugovora i carinskih deklaracija, prvenstveno je riječ i o području odobrenja. „Ako postupci odobrenja u proizvodnji u Njemačkoj postanu još kompliciraniji, produljuje se proizvodnja primjerice za Aziju”, upozorava poslovođa.
Dirigent i orkestar, špediter za projekt i tim
„Don’t worry, be heavy” – tako glasi slogan tvrtke koji aludira na radijski hit iz 80-ih. Prema Dechantovim riječima ta tvrdnja treba izraziti da su klijenti oslobođeni od cjelokupnog tereta, dakle uključujući sve što ide uz to. Pritom je često uključeno 20 – 30 ljudi. Potrebno je unaprijed prijeći dionice. Između ostalog mora biti jasno koje poteškoće i izazove prijevoznici moraju svladati. „Špediter za projekt savršeno orkestrira tim”, kaže Dechant. Poduzeće pronalazi prikladne partnere za transport pomoću sustava TIMOCOM. Ondje je moguće detaljno navesti zahtjeve. Svi sudionici su provjereni i u svojim profilima poduzeća pohranili su svoje kvalifikacije i dokaze.
Simfonija stručnih kompetencija, aplauz za pojedinačne igrače
Savjesno planiranje, potrebna fleksibilnost i mnoge stručne kompetencije koje se međusobno isprepliću čine grupaciju Universal Transport uspješnom. Prvenstveno potonje prema Dechantovim riječima zahtijevaju potrebno poštovanje: „Mi smo obožavatelji digitalizacije i posebno prethodne godine na svim smo razinama unaprijedili digitalnu suradnju. Dokle god ipak ne možemo teleportirati 100 tona, potrebni su nam kamioni i profesionalni vozači motornog vozila.”
Činjenica da se taj posao još uvijek premalo cijeni za logističara je više nego neugodna: „Profesionalni vozač motornog vozila zanimanje je za koje je potrebno obrazovanje. Ti ljudi su kvalificirani i zaslužuju odgovarajuću zaradu i ugled.” Prvenstveno u doba koronavirusa transportna branša i dalje angažirano radi u otežanim uvjetima kako bi se svakodnevica svih nas mogla normalno odvijati. Kako bi zajednički uspješno svladalo krizu, to poduzeće napreduje uz svijest o odgovornosti, ali i optimizam. Naposljetku, zaposlenici ne smiju podcijeniti čimbenike poput povezanosti i humora – kao što se već osjeća u sloganu poduzeća.
Pronađite i vi provjerene partnere za svoje transporte