06.02.2017

5 problema prilikom zamjene paleta

„Jedan želi ovako, drugi onako.“

(2)

Erkrath, 06.02.2017 – U brzom transportnom poslovanju nalogodavci rukuju niskim profitnim maržama i visokim vremenskim pritiskom. Ako još uz to postoji dug za paletama, nalog brzo može baciti posao u minus. Odvjetnik tvrtke TimoCom, Alexander Oebel, u pet točaka sažima najveće probleme prilikom zamjene paleta:

1. Promjenjivi nalogodavci i promjenjivi uvjeti
Problem: Nalogodavcu je potrebno potpuno prazno vozilo, a sljedeći čeka prazne palete za zamjenu. Ali, ako kao nalogoprimac vozim i prazne palete, u kamionu su zauzeta dva ili tri mjesta, ukoliko nemam kutiju za palete. Ne možete opremiti svoje vozilo za svaki slučaj.
Savjet: Upitajte prevozi li nalogodavac palete na povoljno/praktično mjesto, gdje će se eventualni dugovi paleta moći nadoknaditi. Palete prije utovara možete kupiti i kod trgovca rabljenom robom. Tu im je cijena samo nekoliko eura. Jer: Ako Vas se kasnije tereti za nedostatak paleta ili oštećene palete, na računu će biti nekad više od 10 eura po komadu.

2. Kratkotrajno planiranje
Problem: Dogovori na trenutačnom „spot“-tržištu jako su kratkotrajni. Kamion je često već na putu prije nego se razjasne detalji poput zamjene paleta. Potom nalogodavac utvrđuje da se tura nije isplatila, jer je došlo do dugova u paletama.
Savjet: U slučaju kratkotrajnih naloga potrebno je izravno razjasniti pitanje paleta i po mogućnosti paziti na planiranje ponovnog naloga. Moguće je ugovoriti i naknadni povrat paleta.

3. Regionalne razlike
Problem: Razmjena paleta nije automatski proces i nije uobičajen u svim zemljama u Europi. U slučaju nedoumice, ne postoje samo jezične, već i pravne prepreke.
Savjet: Informirajte se o propisima zemlje utovara ili istovara, odnosno savjesno planirajte.

4. Paleta za paletu
Problem: U mnogim ugovornim klauzulama nije jasno tko snosi odgovornost i rizik za razmjenu paleta, posebno za povrat na mjesto istovara. Učinkovitost tih uvjeta je pravno često upitna. Mnogi ipak izbjegavaju sporove, jer ne žele riskirati troškove.
Savjet: U okviru naslova „Bonner und Kölner Palettentausch (bonnska i kölnska razmjena paleta)“ u Njemačkoj već dugo postoje modeli klauzula udruga koje možete uključiti unutar ugovora. Pritom se uvijek potrebno pridržavati broja prihvaćenih i zamijenjenih paleta. Kao prijevoznik tereta na taj način ne riskirate kada se dokumentira da za Vas nema spremnih paleta.
Takozvana bonnska razmjena paleta prikladna je za linijske promete pri čemu prijevoznik tereta s mjesta istovara povratnu ambalažu uvijek vraća na isto mjesto utovara.
Takozvana kölnska razmjena paleta bolja je za uporabu na izmjenjivim mjestima utovara. Prijevoznik paleta tu sam mora palete staviti na raspolaganje na mjestu utovara. Na mjestu istovara on opet dobiva prazne palete za daljnju uporabu.

5. Zabrana prijeboja
Problem: Proširena je i zabluda da se prema zakonu teret mora platiti uvijek za 100 %. Taj princip važeć je samo djelomično unutar općih njemačkih ili austrijskih uvjeta za špediterstvo. U praksi je pravilo prijeboj isplativosti tereta i protutradžbine.
Savjet: Uvijek od početka definirajte uvjete zamjene. Pitajte kako i što se zamjenjuje: Düsseldorfske palete, euro palete ili skupe rešetkaste kutije? Utvrdite čija je odgovornost, ako nešto ne ide po dogovoru. Uredna dokumentacija je alfa i omega. Potvrdu o paletama i isporuci uvijek odvojite i provjerite je li unesen i prepoznatljiv odgovarajuć broj paleta i tko, gdje, što i od koga prima.

Pressemitteilungen herunterladen
na vrh