23.07.2014

Razvoj tržišta prilično neuobičajen

TimoCom transportni barometar pokazuje promjenjivost u 2. tromjesečju

(2)

Düsseldorf 23.07.2014 – U 2. tromjesečju godine, TimoCom transportni barometar iznenađuje na svim područjima. Omjer tereta i utovarnog prostora varirao je iz mjeseca u mjesec, a bio je u nekim slučajevima znatno manji od usporednih vrijednosti prethodnih godina. Ostali smo jaki kako je udjel tereta pao, ali opet je ponovno narastao pred kraj tromjesečja. I tako je u 2. tromjesečju omjer tereta i utovarnog prostora bio 52:48, na skoro jednakoj razini kao i 2012. godine (54:46) te 2013. godine (53:47).

Promjenjivo, nestalno i prehladno za sezonu – zvuči kao dnevna vremenska prognoza i primijenjuje se na TimoComov transportni barometar. Na početku tromjesečja, transportno tržište zadržalo je zamah iz veljače i ožujka. Unutar ovog razdoblja, udjel tereta narastao je za 25 postotnih bodova iz omjera tereta i utovarnog prostora od 30:70 (veljača) na 54:46 (travanj). No, upravo u mjesecu svibnju, slava je počela opadati. Udjel tereta na TimoCom transportnom barometru pao je na 48% i tako je za više od deset postotnih bodova bio ispod vrijednosti iz svibnja 2013. „Doista, razvoj TimoCom transportnog barometra u prva dva mjeseca drugog tromjesečja nije bio predvidljiv za nas“, izjavio je Marcel Frings, glavni predstavnik za TimoCom. „Očekivali smo značajan teretni višak, a umjesto toga, udio tereta na europskom transportnom tržištu pao je za šest postotnih bodova.“

 

Nejasni rezultati zbog poplava i blagdana

TimoCom smatra da su za ovakav razvoj kriva dva fenomena koja su obilježila svibanj. Kao prvo, u tom mjesecu ima najviše zakonskih blagdana. U svibnju je u pojedinim europskim zemljama bilo ukupno 24 neradna blagdana. Kao drugo, transportno tržište u južnoj Europi potpuno se srušilo uslijed poplava na Balkanu. Poplave u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini, ne samo da su imale kobne posljedice za ljude i gospodarstvo tim zemljama, već se odrazilo i na ostale europske zemlje. „Stoga moramo revidirati izjave pred kraj 1. tromjesečja koje se odnose na to da će u 2. tromjesečju biti mnogo tereta i nedostatak utovarnih prostora“, kaže Frings, „i kao da točka ‚Nestalnost‘ nije dovoljna, u lipnju je uslijedila još jedna neočekivana promjena na TimoCom transportnom barometru.“

 

Tijekom posljednje četiri godine, teretni udio za transportni barometar u razdoblju svibnja i lipnja išao je samo u jednom smjeru: prema dolje. Godine 2013., na europskom cestovnom transportu pao je za cijelih 10 postotnih bodova omjerom tereta i utovarnih prostora od 60:40 u svibnju na izjednačenih 50:50 u lipnju. U prethodnoj godini uvijek je padao za 5 postotnih bodova dolje. Što se ove točke tiče, 2. tromjesečje 2014. godine je posebnost. Suprotno očekivanjima, TimoCom transportni barometar bio je u mogućnosti oporavka. U posljednjem mjeseču kvartala, odnos tereta i utovarnog prostora iznosio je 54:46 na europskom cestovnom tržištu.

 

Prva polovica godine puna iznenađenja

Na temelju iskustva iz prvih šest mjeseci, pogled na 3. tromjesečje malo je oprezniji: „Trenutno polazimo od toga da će na kraju nadolazećeg kvartala opet vladati višak teretnog prostora. Ljetni mjeseci i praznici u 3. kvartalu već tradicionalno osiguravaju zatišje na transportnom tržštu. Ali već u rujnu možemo opet očekivati teretno poslovanje“, izjavljuje Frings.

 

Jednako pozitivan je i pogled na čiste brojčane ponude za burzu tereta TC Truck&Cargo®. U usporedbi s istim razdobljem prethodne godine, razina je ovdje porasla u prva četiri mjeseca za oko 20%. Nominalno, mora se prevoziti više tereta – i to bi transportnom tržištu u Europi moglo dati dodatan poticaj.

 

Više informacija o tvrtki TimoCom i transportnom barometru pogledajte na www.timocom.com.hr

Pressemitteilungen herunterladen
na vrh