06.01.2015

TimoCom inkaso servis: Zajedno i brzo do odredišta

Jasna pravila u okvirima upravljanja potraživanjima pomažu transportnoj branši

(3)

Erkrath, 06.01.2015 –  Princip trgovanja star je kao i samo čovječanstvo: Tko nešto kupi, to mora i platiti. Ali, što se desi ako uplate kasne a dužnik odugovlači? Naposljetku, vjerovnik u potpunosti očekuje svoj novac. A ako se računi uopće ne plate ili ne plate na vrijeme, poduzeća mogu dospjeti u financijske poteškoće. U hitnim slučajevima u pomoć može uskočiti i neovisni inkaso servis s profesionalnim upravljanjem potraživanja. Inkaso servis će najvjerojatnije biti u mogućnosti oštećenoj stranci razjasniti nepovoljan slučaj naplate potraživanja za njegovu korist. Tvrtka Agrorit d.o.o. sa sjedištem u srpskom mjestu Melenci već je imala iskustva po tom pitanju. Poput mnogih drugih poduzetnika u susjednim balkanskim zemljama, voditelj transporta Nedeljko Mijatov siguran je: „Prije nego se odlučimo na složene, duge i skupe sudske postupke, oslanjamo se na TimoCom CashCare“.

Kratki putevi i brzi odgovori

Transportno poduzeće Agrorit d.o.o. je uz vlastiti vozni park, servis kamiona, benzinsku postaju i carinska skladišta uspješno u poslu već preko 20 godina. Više od 100 zaposlenih s punim radnim vremenom brinu o svakodnevnim međunarodnim pošiljkama i dobro su upoznati s otpremom robe i srodnim organizacijama. Dovoljno je samo razmisliti o količini robe koju se mora svakodnevno transportirati, i svakome će vrlo brzo biti jasno da pri tome ne može uvijek sve ići glatko. Čak se i u ozbiljnim poduzećima ponekad može dogoditi da se računi zagube i zbog toga ne budu podmireni na vrijeme. Razlozi za to su primjerice, nepridržavanje i nepoštivanje računovodstvenog postupka, gubljenje računa među mnoštvom pridošlih dokumenata ili nejasni dogovori između odjela.

Povrh toga postoje i takozvane "crne ovce", koje se namjerno ponašaju nekorektno i plaćaju tek kada ih se stavi pod pritisak. Bez obzira na to što se takvi slučajevi javljaju relativno rijetko u odnosu na cjelokupno poslovanje, u najgorem slučaju neovisni inkaso-ured može pomoći da se dospjela potraživanja utjeraju izvansudskim putem. Mijatov i njegov tim stoga već više od tri godine koriste inkaso servis tvrtke TimoCom Soft- und Hardware GmbH. Oni su već deset godina klijenti najvećeg europskog ponuđača burzi tereta i utovarnih prostora.

Nedeljko Mijatov kod tvrtke TimoCom posebno cijeni kratka vremena obrade prilikom razjašnjavanja inkaso slučajeva: „Uz visoku stopu uspjeha i niske cijene, značajan aspekt je i ušteda vremena. TimoCom je dnevnom interakcijom s nacionalnim i međunarodnim klijentima razvio dobro poznavanje tržišta. Ako i postoji još koji lijeni platiša, poduzeće može blokirati pristup platformi – brzo pritisno sredstvo koje i na međunarodnoj razini jako dobro funkcionira".

 

Jaki u protoku informacija

Osim toga, Mijatov cijeni dobar protok informacija unutar tvrtke TimoCom te jednostavan način postupanja u procesu naplate potraživanja. Tu postoje jasna pravila: Čim prođe prvih 30 dana od dospijeća plaćanja i dužnik nije reagirao na opomenu, TimoCom sa službenom upravnom dozvolom preuzima inkaso slučaj. Zaposlenici softverske tvrtke svojim oštećenim klijentima daju informacije o tome mogu li očekivati novac, što je prije moguće i na gotovo svim jezicima. Na taj se način mogu izbjeći skupi sudski postupci.  Kako biste mogli stupiti u akciju, oštećena strana treba TimoComu dostaviti inkaso-formular kao i svu relevantnu transportnu dokumentaciju. U to spada račun za pružene usluge transporta, transportni nalog, potvrda o isporuci te kopija provedene opomene. Mijatov će na to: „Popunjavanjem inkaso obrasca prvi korak već je završen. Time postupak započinje i ne gubite nepotrebno vrijeme kroz beskrajne rasprave s dužnikom. To može biti pogubno za vlastiti posao“.

 

Jasnim pravilima do uspjeha

Božana Man se unutar TimoComovog odjela za upravljanje potraživanjima brine o korisnicima iz zemalja bivše Jugoslavije. Njoj je iznimno važna realna procjena mogućnosti od strane korisnika prilikom zahtjeva za inkaso uslugama. „Za Naknadu koja se obračunava ovisno o uspjehu odn. iznosu potraživanja uvijek najprije stupamo u kontakt s dužnikom. Zatim, postoji nekoliko mogućih scenarija. Dakle, šanse su dobre da dužnik reagira i ispuni zahtjeve. Također je moguće i da ne dođe do reakcije ili da iznese protuzahtjev“, sažima radnica. U oko 88% slučajeva opomena protječe pozitivno i slijedi plaćanje. U protivnom, TimoComovi korisnici primaju izvansudsku završnu odluku. „Sudske žalbe, preslušavanje svjedoka ili ovrhe ne spadaju uostalom u naše područje odgovornosti“, pojašnjava Man.

 

Preventivne mjere mogu biti od pomoći

Za Nedeljka Mijatova ključno je da TimoCom svoje korisnike već unaprijed podupire preko posebno konstruirane sigurnosne mreže TC Secure. Cilj je da se neurednim platišama pravovremeno stane na put. Kada se primjerice radi o transportnom poduzeću, temeljno je pravilo da se njegov nalogodavac verificira. Potrebno je provjeriti podudara li se broj faksa odn. e-mail adresa s koje se nalog šalje s adresom navedenom u nalogu. Osim toga, možete zatražiti ili potvrditi kreditne informacije i izvješća o tome podudara li se navedeni registarski broj s tvrtkom. To su samo neke od brojnih preventivnih mjera pomoću kojih se može steći saznanja o svojem poslovnom partneru. „Naravno, pomaže cijeli TimoCom tim kako bi se primjerice provela usporedba podataka između podataka naloga dotičnog TimoCom korisnika i baze podataka korisnika tvrtke TimoCom“, podsjeća Man.

Tvrtka Agrorit d.o.o. u svakom slučaju već godinama usvaja savjete i pravila inkaso servisa. „Glavni naš cilj je maksimalna zadovoljnost korisnika. Upravo to nudi TimoCom uz upravljanje potraživanjima CashCare. Većina naših zahtjeva na taj je način brzo i jednostavno ispunjena. To je važno unutar brze transportne branše - vrijeme je jednostavno novac“.

Više informacija o TimoComu naći ćete na www.timocom.com.hr.

Pressemitteilungen herunterladen
na vrh