17.07.2018

TimoCom: Trgovinski sukob s SAD-om ostavlja transprtno tržište u EU hladnim

Potražnja utovarnog prostora stalno je velika

(1)

Erkrath, 17.07.2018. – Trgovinski sukob sa SAD-om do sada nije imao utjecaja na opterećivanje transportnih tvrtki u Europi. Iako je Europska komisija procjenu rasta za 2018. godinu trenutno snizila na 2,1 posto kao rezultat carinskog spora (prognoza za svibanj: 2,3 %), potražnja za teretnim prostorom ostaje na dosljednoj razini mjesec dana nakon uvođenja američkih kaznenih tarifa. To dokumentira TimoComov transportni barometar, indikatora branše za razvoj cestovnog teretnog prometa u Europi.

„Tržište nije zainteresirano za veliku paniku.”

Dobra gospodarska situacija osigurava višak teretnih ponuda

„Tržište nije zainteresirano za veliku paniku”, komentira Gunnar Gburek, glasnogovornik tvrtke TimoCom, o trenutnim brojkama za drugo tromjesečje 2018. Kontinuirano dobra gospodarska situacija poduzeća u Njemačkoj te u Eurozoni kao i do sada nastavlja sa stvaranjem viška teretnih ponuda na transportnom tržištu. Utjecaj američke politike, koja je od lipnja nametnula kaznene tarife na čelik i aluminij, nije vidljiv u posljednja četiri tjedna drugog tromjesečja.

U prosjeku je u razdoblju od travnja do lipnja naspram 76 ponuda tereta među europskim korisnicima najveće transportne platforme bilo 24 ponude utovarnog prostora. To odgovara točno onoj slici koja je u prvom tromjesečju ove godine upućivala na izuzetno veliku potražnju za teretnim prostorom. „Krivulja se pomalo pretvara u ravnu crtu”, Gburek opisuje konstantu razvoja. Do 750 000 ponuda tereta i utovarnih prostora dnevno diljem Europe se postavlja na TimoComovu platformu.

Omjer tereta i utovarnog prostora izjednačen još prije dvije godine

Omjer ponuda i upita već se prethodne godine kretao na istoj razini sa 70:30. Prije dvije godine to je bilo sasvim drugačije: Omjer ponuda tereta naspram utovarnog prostora u drugom je tromjesečju 2016. bio gotovo izjednačen, s 52:48.

Transportni kapaciteti nedostatni te ostaju takvi

Što ove brojke znače za industrijska i trgovačka poduzeća u Europi koja svoju rastuću robu moraju prbaciti na ulicu kako bi poslužili svoje kupce? „Transportni kapaciteti su nedostatni te ostaju takvi”, kaže Gburek. Ta bi se situacija ad hoc mogla ublažiti izbjegavanjem praznih vožnji i najboljim mogućim korištenjem postojećih resursa. „Posebno u vrijeme nedostatka je potrebno dodatno poboljšati vrijeme stajanja i čekanja na industrijskim i trgovinskim rampama.” Čak i ako Europska komisija uviđa smanjenje rizika u daljnjoj eskalaciji protekcionističkih mjera od strane američke vlade, transportno tržište u EU narednih će mjeseci biti obilježeno viškom upita, predviđa glasnogovornik tvrtke TimoCom.

Pressemitteilungen herunterladen
na vrh