03.05.2018

Transportni barometar TimoCom: Potražnja za utovarnim prostorom kamiona u Europi prvi put premašuje postojeće kapacitete

Potražnja za utovarnim prostorom kamiona u Europi prvi put premašuje postojeće kapacitete.

(2)

Erkrath, 16.4.2018. – Potražnja za slobodnim teretnim kapacitetima na europskim prometnicama raste. U prvom tromjesečju 2018. broj ponuda tereta na transportnom tržištu EU tako je pretekao broj ponuda utovarnog prostora u prosječnom omjeru 54:46. Ovaj rezultat pokazuje trenutnu analizu tržišta putem TimoComovog transportnog barometra, indikatora branše za razvoj cestovnog teretnog prometa u Europi.

„Znakovi na transportnom tržištu znatno su se promijenili unutar protekle tri godine“, tvrdi glasnogovornik tvrtke TimoCom, Gunnar Gburek. „Ako su prijevoznici do nedavno morali još i loviti svoju maržu, danas zbog prevelike ponude upita za transportom mogu birati i pronaći si onu turu koja se najviše isplati.“

U prvom tromjesečju prethodne godine omjer kapaciteta tereta i utovarnog prostora bio je 43:57. Još 2016. godine omjer u usporednom razdoblju bio je 30:70, sa značajnim viškom ponuda slobodnog utovarnog prostora.

Znakovi na tržištu su se promijenili

„Znakovi na transportnom tržištu znatno su se promijenili unutar protekle tri godine“, tvrdi glasnogovornik tvrtke TimoCom, Gunnar Gburek. „Ako su prijevoznici do nedavno morali još i loviti svoju maržu, danas zbog prevelike ponude upita za transportom mogu birati i pronaći si onu turu koja se najviše isplati.“

Razvoj je u skladu s iznimnom rastućom gospodarskom situacijom u Europi. Agencija za statistiku Eurostat zabilježila je tako porast od 2,5 posto ekonomske proizvodnje u EU, kao i u eurozoni za 2017., što je desetogodišnji vrhunac. Pogled na razvoj njemačke ekonomije pokazuje kontinuirani visoki let: Prema podacima Federalnog ureda za statistiku, njemački je izvoz u siječnju 2018. porastao za 8,6 posto u odnosu na prethodnu godinu; a uvoz je porastao za 6,7 posto u odnosu na isti mjesec iz prethodne godine.

Kraj vrhunca potražnje nije na vidiku

„Kraj vrhunca potražnje nije na vidiku“, Gburek se usuđuje pogledati unaprijed za daljnji razvoj tržišta. Osim nastojanja za rješavanjem strukturnih pitanja, svi sudionici uključeni u transport imaju odgovornost izbjegavati prazne vožnje više nego ikad i još učinkovitije iskoristiti postojeće kapacitete. Suradnja u projektu EU NexTrust pruža dobre primjere toga.“ Cilj NexTrust-a je da transporti kroz međusobni spektar poslovne suradnje budu smisleni i time ekološki prihvatljiviji.

Pressemitteilungen herunterladen
na vrh