29.10.2015

Više korisnika – veći uspjeh?

Najvažnije napomene za burze tereta i utovarnog prostora

(1)

Erkrath, 29.10.2015. – Burze tereta neizostavan su dio svakodnevnog planiranja. Tu korisnici nude svoje terete za koje još nisu pronašli transporte. Tako zauzvrat i pružatelji transportnih usluga mogu povećati iskoristivost svog slobodnog prostorno-utovarnog kapaciteta. Burze tereta i utovarnog prostora su stoga korisne u svakom pogledu jer poboljšavaju poslovne rezultate. Dakle, nije ni čudno da u Europi postoji više od 100 transportnih burzi svih vrsta. To otežava i praćenje temi po pitanju tereta i utovarnog prostora.

Raspon transportnih burzi je velik: Od manjih, specijaliziranih burza tereta s manje korisnika pa sve do velikih lidera koji broje nekoliko tisuća korisnika. Odabir ispravne burze tereta na prvi pogled lagan je: Što je više korisnika registrirano, to su veće mogućnosti za unosan posao. „Zabluda“, smatra Marcel Frings, glavni predstavnik najveće europske transportne platforme TimoCom, „jer po našem mišljenju nije odlučujuć broj korisnika već broj ponuda koje korisnici dnevno postavljaju u burzu tereta.“ Kako bismo odvojili uspješne burze tereta i utovarnih prostora, dovoljna je jednostavna računica: „TimoCom primjerice ima 100.000 korisnika koji dnevno nude do 450.000 ponuda tereta i utovarnog prostora. To znači da se u prosjeku po korisniku dnevno objavi oko 4,5 ponuda. Ostale burze tereta u reklamne svrhe povećavaju broj korisnika u redovitim intervalima, ali kada pogledate koliko je ponuda na tim burzama, u većini slučajeva objavljuje se 2,3 ponuda po korisniku“, pojašnjava Frings. Iz tog je razloga smislenije pratiti broj ponuda po danu prilikom odabira burze tereta i utovarnog prostora nego gledati broj korisnika.

Nema jedinstvene definicije
Među pojedinim burzama tereta zapravo nije jasno kako se definira „Korisnik“. To je razlog zašto neke burze transporta upravo na tom polju promidžbeno objavljuju visoke brojke. Brojke vezane uz ponudu mogu razumjeti svi klijenti – svatko može primijetiti je li učestalost burze velika ili ne. Zbog spomenutih razlika u definiranju nije lako odrediti stvarnu veličinu broja korisnika. TimoCom se po tom pitanju predstavlja jasno i razumljivo jer svaki novi korisnik mora biti prijavljen. Za svakog je korisnika, osim toga, potrebno i platiti naknadu za korištenje. Na taj način poduzeća prijavljuju samo radnike koji stvarno disponiraju. Kod ostalih burzi tereta moguće je besplatno dodati hrpu „Korisnika“. Oni se pojavljuju unutar statistika, ali ne na burzi transporta. „Ako bi se besplatno dijelile karte za nogometnu utakmicu na koju ide samo jedna trećina navijača, tada su karte za stadion rasprodane, ali stadion je svejedno prazan“, uspoređuje Frings situaciju. „Burze tereta koje se zbilja isplate su one s jasno više ponuda nego korisnika.“

Kvantiteta i kvaliteta
Uz broj ponuda, prilikom odabira transportne platforme odlučujuća bi trebala biti i pouzdanost potencijalnih poslovnih partnera unutar burze transporta. Što je opsežniji paket sigurnosti koji nudi transportna platforma, to je „crnim ovcama“ teže vršiti poslove. Tako tvrtka TimoCom primjerice nudi višestupanjsku sigurnosnu mrežu koja sadrži obaveznu i opsežnu provjeru pristupa za nove korisnike. Ako je unatoč sigurnosnim mjerama došlo do zakašnjelih plaćanja, na snagu stupa interni odjel za potražnju naplate pod vodstvom odvjetnika Alexandera Oebela. On zajedno sa svojim timom pomaže klijentima da vansudskim putem dobiju svoj novac – usluga koja bi trebala biti sastavni dio sigurnosti u svakoj burzi za terete i utovarne prostore.

Dakle, prije odlučivanja za ili protiv određene transportne platforme isplati se dobro razmisliti. Uzmete li u obzir navedene upute, odgovor na pitanje o odabiru prave burze tereta najčešće leži u najbližem džepnom računalu.

Slika: @Zoe

Pressemitteilungen herunterladen
na vrh