TIMOCOM 20.05.2021
4

Kad su kocke ponovo bačene: ovako funkcionira optimiranje procesa u logistici

Promjene kao šansa: optimiranje procesa za industriju i trgovinu.

Odustati od onoga na što smo navikli, mijenjati način razmišljanja i procese – tko to rado čini? Sasvim jednostavno: svi koji žele ostati fleksibilni i konkurentni. Naime, oni shvaćaju promjene kao šanse. U kontekstu logistike to znači:  efikasan lanac isporuke ne završava izvršavanjem naloga . Mogućnost slobodnog odabira odnosi se na optimiranje procesa . Pritom i povećavanje efikasnosti i smanjivanje troškova predstavlja cilj uzimajući u obzir dva bitna čimbenika utjecaja:

  1. sve veću fleksibilnost
  2. visoke zahtjeve za usluge

Optimiranje procesa pomoću digitalnih aplikacija

Pet koraka – od definiranja procesa kritičnih za konkurentnost do evaluacije – vodi do tog cilja. U tome mogu pomoći digitalna rješenja kao što su Tržištu tvrtke TIMOCOM i sučelja prema već korištenim logističkim sustavima . Tehnologija upravo poduzećima iz područja industrije i trgovine nudi mogućnost da u slučaju kratkoročne potrebe za logističkim uslugama pokrenu izravnu razmjenu s poduzećima iz područja transporta i logistike . Tako je moguće npr. vrlo brzo organizirati kratkoročna razdoblja s velikim brojem naloga i povoljno povezati veći broj pošiljki u jedan transport .

Konsolidirajte transporte, pronađite fleksibilne pružatelje usluga i šaljite pravno obvezujuće transportne naloge u digitalnom obliku:

Optimirajte svoj lanac isporuke – uz TIMOCOM

Pet koraka optimiranja procesa

Kako je moguće približiti se toj kompleksnoj temi i izmijeniti postojeće procese, objašnjava plan u pet koraka koji je razradio prof. Horst-Tilo Beyer. Donosimo pojednostavljen sažetak:

  1. Definiranje čimbenika utjecaja
  • Ovdje je potrebno odgovoriti na sljedeća pitanja: Koji su ključni elementi profitabilnosti? Koliko je izražena trenutna usmjerenost na klijente? Koja mjerila usluge (npr. vrijeme za stavljanje na tržište, transparentnost, razdoblja procesa ili razdoblja izvršavanja) su kritična za poduzeće?
  1. Analiza stvarnih procesa
  • Ona razjašnjava organizaciju procesa i organizaciju ustroja, utvrđivanje razdoblja izvršavanja i razdoblja isporuke te troškove procesa s ciljem izrade modela procesa koji se odvijaju u poduzeću. Pritom je moguće usmjeriti pozornost na najvažnije središnje procese i očite slabe točke .
  1. Koncept zadane strukture
  • U tu strukturu ulazi idealna predodžba npr. fleksibilnih procesa prilagođenih strukturi poduzeća. Koje procese je moguće optimirati, pojednostaviti ili eliminirati pomoću ciljanih mjera? Koja dodana vrijednost usluge se može razviti, a koji alati, procesi ili sučelja su potrebni za to?
  1. Provedba (Change) mjera
  • Moguće je da dodjela vanjskim suradnicima ili djelatnicima unutar tvrtke za pojedine procese predstavlja sredstvo za postizanje cilja. I pomoću ciljanih sučelja ili strategija za platformu moguće je stvoriti dodanu vrijednost vlastite usluge koja vodi prema cilju poduzeća.
  1. Provjera (Evaluation) rezultata
  • U tom posljednjem koraku provodi se usporedba provedenih mjera i njihovog učinka s definicijom cilja iz faze 1. Ovisno o rezultatu, nakon toga slijede prilagodbe ili novi, drugi proces.

Optimiranje procesa u kontekstu logističkih usluga

Upravo za poduzeća uključena u lanac isporuke optimiranje procesa pruža mogućnost da svoja obećanja usluge učine boljima. Pritom sudionici usmjeravaju pozornost prvenstveno na područja kvalitete, vremena i troškova. Uz provjeru postojećih internih procesa promatraju se i procesi između sljedećih stranki:

  • poduzeća i dobavljača
  • poduzeća i klijenata
  • poduzeća i partnera za suradnju

TIMOCOM podržava optimiranje lanca isporuke

Poduzećima iz područja industrije i trgovine potrebna je velika fleksibilnost kako bi u bilo kojem trenutku mogla reagirati na potrebe klijenata koje se mijenjaju . Upravo za to se TIMOCOM zalaže pomoću TIMOCOM Tržišta jer on uključenim poduzećima omogućuje svjestan pomak od reakcije do akcije. Proizvođači ili trgovci prema potrebi izravno stupaju u kontakt s odgovarajućim pružateljima logističkih usluga. Potrebna usluga, npr. kratkoročni transport viška proizvoda, brzo i individualno se dogovara digitalnim putem. Ponudu tvrtke TIMOCOM nadopunjavaju tri sučelja

Sučelja TIMOCOM kao pomagala za optimiranje

Uspješna logistička poduzeća u posljednjih nekoliko godina znatno su investirala u informacijsku tehnologiju. U to se ubrajaju i aplikacije usmjerene na uslugu koje nude veću transparentnost s obzirom na status isporuke.

Primjer za to donosi priča o uspjehu klijenta tvrtke TIMOCOM, Quehenberger Logistics. To poduzeće implementiralo je sva tri sučelja tog pružatelja IT usluga uz već postojeći sustav ERP i uz postojećeg ponuđača telematike. Rezultat te suradnje su ne samo optimirani procesi, nego i dodana vrijednost usluge.

Optimirajte procese, smanjite smetnje u lancu isporuke, povisite razinu usluga

Plan u pet koraka u kombinaciji s rješenjima kao što su sučelja pokazuje sljedeće: optimiranje procesa pruža mogućnost da se i konkurentnost i rast povećaju tako što se nastoji postići definirano povećanje vrijednosti. U idealnom slučaju postoji maksimalno opsežna slika stvarnog stanja koju je moguće provjeriti pomoću sustavnog vrednovanja, analiza slabih točki i izračuna troškova procesa. Tko poznaje svoje stvarno stanje, može provjeriti mogu li digitalne aplikacije pomoći u postizanju željenog zadanog stanja.

Za poduzeća koja koriste sustav TMS ili ERP uz sustav TIMOCOM isplativo je proučavanje tri sučelja tog pružatelja IT usluga. Povezivanje različitih softverskih rješenja može stvoriti znatnu dodanu vrijednost – za sama poduzeća i za njihove klijente.

Konsolidirajte transporte, pronađite fleksibilne pružatelje usluga i šaljite pravno obvezujuće transportne naloge u digitalnom obliku:

Optimirajte svoj lanac isporuke – uz TIMOCOM

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

na vrh