Zanje o logistici 17.02.2021
5

Mijenja li koronavirus plaćanje u logistici?

Intervju s Alexanderom Oebelom, odvjetnikom tvrtke TIMOCOM, Director Debt Collection & Legal Affairs

Intervju s Alexanderom Oebelom, odvjetnikom tvrtke TIMOCOM, Director Debt Collection & Legal Affairs

Ako je rok za plaćanje računa istekao, usluga Međunarodni inkaso može pomoći klijentima da dođu do svog novca. U otprilike 86 posto slučajeva to je uspješno. Odvjetnik tvrtke TIMOCOM Alexander Oebel, voditelj usluge inkaso, u intervjuu govori o tome zašto je ta usluga tako uspješna. Osim toga, on govori o trenutnom urednom plaćanju u logistici i daje savjete o tome što je potrebno uzeti u obzir pri plaćanju.

Želite pomoć u upravljanju potraživanjima?

„Zatražite inkaso sada

 

Gospodine Oebel, ukratko opišite svoj posao.
U tvrtki TIMOCOM nadležan sam za područje prava, posebno uslugu inkaso. U biti je riječ o prevladavanju različitosti među klijentima i obradi pravnih interesa poduzeća.

 

Kad već govorimo o tome: što uslugu inkaso tvrtke TIMOCOM čini tako posebnom?
brza provedba upravljanja potraživanjima uz istodobni neutralan stav prema svim klijentima. Ako među ugovornim partnerima postoje razlike, čak i razlike s obzirom na državu i jezik, pomažemo kako bi se oni i ubuduće mogli profesionalno susretati na tržištu. Naši klijenti osjećaju olakšanje jer znaju da na svojoj strani imaju pouzdanog partnera koji može prevladati te zapreke.

 

Kakve su to zapreke?
Iz iskustva znam da to nisu problemi koji su nužno pravne prirode. To su često poteškoće u komunikaciji. Riječ je o načelno ljudskim interesima – sitnicama, nesporazumima, zaprekama. U tim slučajevima zajedno s međunarodnim timom pomažemo klijentima na više od 27 jezika. Specijalizirani smo za logističku i transportnu branšu pa bez okolišanja možemo riješiti problem u dogovoru s klijentima. Ured za inkaso često se angažira ako dužnik ne reagira i ako postoje problemi u komunikaciji. Iz položaja neutralnog posrednika možemo ponovo uspostaviti komunikaciju između vjerovnika i dužnika. Zbog toga provjeravamo slučajeve na temelju dokumenata i tako možemo riješiti otvorena pitanja na činjeničnoj razini. Tvrtka TIMOCOM posvetila se pojednostavljenom odvijanju svih logističkih procesa, a u to se ubraja i regulirani priljev uplata.

 

Na koji način se gospodarska situacija mnogih transportnih poduzeća promijenila zbog koronavirusa?
S jedne strane vidimo da su se određene branše vrlo različito razvile u toj situaciji. Situacija na tržištu promijenila se. Potražnja za nekim vrstama robe povećala se, a neke vrste robe više uopće nisu bile tražene. Transporteri i špediteri koji su ranije imali širok raspon klijenata mogli su prekrižiti određene branše kao nalogodavce. Transportna poduzeća koja isporučuju primjerice namirnice, toaletni papir ili sada cjepiva bilježe povećanu potražnju. Ali i logistička i transportna poduzeća morala su barem privremeno minimizirati svoje troškove, primjerice zaustavljanjem voznog parka ili prijavljivanjem skraćenog radnog vremena za dio zaposlenika. Potrebno je pričekati da vidimo koliko će državna pomoć biti dovoljna kao održiva potpora uz često nedovoljne marže, jer svako poduzeće ima sasvim individualnu strukturu troškova.

 

Je li se uredno plaćanje u logistici promijenilo zbog trenutne situacije?
Na tržištu postoji veći oprez. Strpljenje pri privremenom financiranju usluga smanjilo se unutar logističke branše. Ako je jedan nalogoprimac proveo više transporta za neko poduzeće, u transportnom sektoru bilo je uobičajeno podmiriti više računa zajedno. Ako bi tada došlo do kašnjenja s plaćanjem, ta potraživanja također bi se zajedno proslijedila na obradu pomoću usluge inkaso.
Od vremena koronavirusa to se promijenilo. Nalogoprimci nakon isteka roka za plaćanje više ne čekaju tako dugo u slučaju izostanka uplate i češće predaju pojedinačne otvorene račune. No cjelokupno ipak možemo primijetiti porast urednog plaćanja, što doprinosi rentabilnosti poduzeća.

 

U kojim područjima transportna i logistička poduzeća još trebaju djelovati kako bi optimirala svoje transportne procese i povećala svoju rentabilnost?
Moguće je spriječiti neke probleme. U mnogim područjima logistike procesi u pozadini transporta još uvijek se odvijaju analogno. Zbog toga je odvijanje tih procesa načelno podložnije greškama.

Roba mora stići od točke A do točke B. To je fizički proces koji nije moguće zamijeniti – ali nakon toga se proces uglavnom nastavlja analogno. Primitak robe potvrđuje se na otpremnici. Ovdje počinje proces koji je spor i podložan greškama, posebno ako se isporuke ponekad prosljeđuju četiri, pet puta. Isporuka se potvrđuje u teretnom listu i potvrda se prosljeđuje – svakom pojedinom sudioniku u transportnom lancu. Klasični CMR sastoji se od četiri primjerka, to je glavni dokument za dokazivanje provedenog transporta i time provedbe ugovora o isporuci. Zbog toga svi sudionici transporta žele dobiti originalni primjerak.
No ta potvrda o isporuci rijetko se odmah nakon toga šalje nalogodavcu budući da ostaje u kamionu i često se nalazi ondje tijekom dodatnih tura prije nego što vozač dođe natrag u ured. Tako potvrde potrebne za obračun kasne i time odgađaju plaćanje naloga. Zbog tog načina odvijanja procesa nastaje dodatan rizik da potvrde o teretu neće pravodobno stići u transportno poduzeće. Ako se originalni dokument izgubi tijekom slanja poštom, dokazivanje provedenog transporta postaje komplicirano. Kopije se često odbijaju pri naknadnom praćenju. Tako nastaje dugi lanac komunikacije koji može uzrokovati poteškoće. Digitalna verzija može pomoći u tom slučaju.

 

Na koji način digitalizacija može pomoći logistici u trenutnoj situaciji?
Prebacivanje na elektroničko upravljanje dokumentima može pomoći logistici posebno u ovom vremenu budući da i kod transportera i špeditera npr. zbog rada od kuće uredi više nisu stalno otvoreni. Razmjena dokumenata u papirnatom obliku u takvoj situaciji još je teža. Za razliku od toga, dokumente kojima se digitalno upravlja moguće je brže obraditi. Sudska praksa dopušta elektroničke potvrde. Ono što mnogi ne znaju: i skenirani ili kopirani dokument može služiti kao dokaz na sudu. Za čuvanje zbog poreza dosje o transportu ionako se digitalizira.

 

Dakle, bilo bi moguće već ranije uključiti taj korak u lanac procesa?
Pitanje koje sebi postavljaju svi nalogodavci je je li roba sigurno stigla na odredište. Odgovor na to pitanje jednako uspješno može dati skenirani dokument. Moj savjet: pri svakom procesu potrebno je provjeriti je li moguća elektronička verzija i ako jest, potrebno ju je dogovoriti od početka. Unutar dogovorenog roka za plaćanje moguće je npr. upotrijebiti elektroničku verziju za omogućavanje povratnih pitanja, prevladavanje barijera u komunikaciji i pokretanje rokova za plaćanje. Original je moguće prema potrebi naknadno poslati poštom. Naime, za obje strane cilj treba biti održavanje procesa plaćanja najkraćim što je moguće. To štedi vrijeme, novac i živce.

Smatram da će se u doba koronavirusa elektroničko odvijanje transporta dodatno razviti. Naime, u logistici je dopušteno još više digitalizirati mnoge procese. Među njih se ubraja i plaćanje.

 

Imate još neko otvoreno potraživanje? Sasvim jednostavno zatražite uslugu inkaso tvrtke TIMOCOM na internetu i unaprijed potpuno transparentno saznajte troškove pomoću kalkulatora pristojbi.

„Zatražite inkaso sada

Postanite insider u profesiji

Redovito primajte važne članke, vrijedne stručne priloge i ekskluzivne izvještaje korisnika!


Prijava na newsletter

Pop-up image - Logistic
Želite li postati stručnjak u logistici?

Stoga primajte naše vijesti o logistici izravno u svoj sandučić. Budite prvi koji će imati koristi od naših proizvoda i ažuriranja.

na vrh