Brend špeditera je prezime - dva rješenja kako ga postići
Postoje načini kako postići nove zaposlenike i kupce!
Ima puno izreka koje su aktualne također u sektoru prijevoza, špedicije i logistike Na primjer da je mušterija uvijek u pravu ili... nikad nije kasno za učenje. Primjena ovih mudrosti na poslu pomaže doći do stabilne pozicije na tržištu i izgraditi poznati brend - kao tvrtke, tako i svoj.
Najsigurniji kapital je vlastito iskustvo
Przemysław Lasoń već 13 godina radi u logističkom sektoru i upravo zbog toga je nastala ideja otvaranja vlastite tvrtke s autorskim, neobičnim pristupom. Svoj je plan sproveo na početku 2020 godine kada je osnovao obiteljsku tvrtku Simply Log koja se sveobuhvatno bavi cestovnim prijevozom. Našao se u izuzetno teškom momentu: upravo je počeo lockdown zbog pandemije i istovremeno trajale su duboke diskusije na temu paketa mobilnosti koji je trebalo promijeniti sve u sektoru. U bliskoj budućnosti saznalo se da je to bio tek početak izazova...
Izazov: kako se pojaviti na tržištu kada situacija nije povoljna?
Glavni cilj Simply Log je trenutno izgradnja poznatog i vjerodostojnog brenda. Za to su potrebni kvalificirani stručnjaci ili angažirani zaposlenici, mada nije lako da se takve osobe nađu. Prema riječima osnivača tvrtke, suprotno izgledima ne postoji mnogo kandidata koji su ili iskusni ili željni da uče od početka. Apsolventi škola i logističkih studija nisu pripremljeni za posao špeditera, te ako već jesu, onda samo u teoriji. Zbog toga treba se jako potruditi da bi se mlada osoba obučila i prilagodila novima zadacima i to na način na koji će raditi za dobro ime tvrtke i svoje.
- Prezime je ono što nas predstavlja u sektoru i mnogo ga je teže promijeniti od tvrtke - ističe predsjednik Simply Log.
Izuzetno je to bitno u vrijeme društvenih mreža, gdje je vrlo lako izgubiti ugled zbog hejta a još je teže uživati visok ugled.
Prvo rješenje: ono što naučiš, ostaje
Zapošljavanje je lakše kada tvrtka ima svoje profile na Facebooku i LinkedIn: kandidati istražuju tvrtke prije nego što im pošalju svoj CV. Temelj uspjeha, kada se radi o ljudima, je ipak nešto drugo: postojano obrazovanje.
- Mi smo mlada tvrtka i još uvijek učimo. I ja također, čak usprkos ranijem iskustvu u sektoru - govori Przemysław Lasoń - Brzo bi nas izgubila tvrdnja da već sve znamo. Po tom pitanju mnogo dugujemo našim klijentima: novi kontrahenti nas uče nove stvari. Zahvaljujući tome se naša tvrtka razvija.
Kao šef stalno uči svoje zaposlenike - prije svega kako raditi na ugled svog prezimena koje opisuje kao brend špeditera. Osnova uspjeha su u tom pogledu prije svega držanje riječi i odgovaranje na pitanja - klijent mora dobiti točne i aktualne povratne informacije kаko ne bi izgubio povjerenje prema osobi kojoj povjerava svoj prijevoz.
Kako bi se poboljšalo znanje o logistici u vanjskim krugovima, Simply Log obučava i druge. Predsjednik tvrtke drži gostujuća predavanja za početnike u ovom sektoru na Tehničkom Sveučilištu u Białystoku. Osim toga u ponudi tvrtke se nalaze outsourcing obuke za tvrtke koje se bave proizvodnjom. Osim meritorne vrijednosti donose ona i druge koristi: pomažu u uspostavljanju poslovnih odnosa, proširuju raspon usluga, omogućuju bolju orijentaciju u sektoru, ojačaju položaj tvrtke na tržištu.
Drugo rješenje: usmjerenje na klijenta
Kako onda izgraditi brend od nule u trenutnoj situaciji? Prije svega teškim radom koji jamči pouzdanost.
- Najlepše u ovom sektoru je da kao mala tvrtka ne postojimo odvojeno - kaže sa strašću Przemysław Lasoń - Mi smo dio velikog lanca u kojem spajamo prijevoznike i dobavljače. Jako poštujemo dvije strane i trudimo se njegovati suradnju s njima od samog početka. Već od prve narudžbe zbližavamo se s prijevoznicima kako bi mogli vršiti ovaj posao za nas još mnogo puta. Tako gradimo odnose. Zahvaljujući tome stvaramo mogućnost razvoja ne samo za nas, ali i za naše podugovaratelje i klijente, koji mogu da se razvijaju pored nas.
O tome da je takav pristup učinkovit govori činjenica da Simply Log dobiva nove klijente uglavnom zahvaljujući preporukama od zadovoljnih tvrtki. Przemysław Lasoń kaže daje tajna uspjeha u tome da vjerujemo u izreku da je klijent uvijek u pravu - zbog toga moramo raditi sve kako bi bio zadovoljan. U praksi, kao što tvrdi, označava to prije svega sveobuhvatan pristup:
- Bez obzira na to što klijent mora trenutno prevoziti, uvijek se trudimo da mu osiguramo prijevoz i kada je to teret za puno vozilo i kada su to samo dvije palete.
Za stvaranje novih a istovremeno i trajnih poslovnih odnosa služi također prijevozna burza:
- Koristimo sistem od TIMOCOM ne samo za dodatni teret nego i kao alat za prvi kontakt s podugovarateljem. Na ovaj način stvaramo datoteku s kontaktima i počinjemo dugotrajnu suradnju.
- Trudimo se spajati provjerene tvrtke koje očekuju uzajamno povjerenje i učinkovito vršenje zadataka. Zahvaljujući tome naši klijenti mogu lakše i sigurnije sklapati trajne ugovore - komentira Łukasz Budek, Account Manager u TIMOCOM - koristi od dugotrajne suradnje su prije svega smanjenje rizika prekidanja lanca dostave, izmjena iskustava, povećanje zadovoljstva klijenta zbog veće kvalitete usluga. Osim toga takva suradnja osigurava stabilnost tvrtki na punom izazova tržištu transporta. Zahvaljujući tome mlade tvrtke mogu se mnogo brže razvijati čega sjajan primjer je tvrtka Simply Log.
Budućnost s glavom u oblacima?
Przemysław Lasoń polazi od pretpostavke da nijedna budućnost nije sigurna i zbog toga treba pratiti situaciju u sektoru i uvijek biti u tijeku. Slično priča i o Paketu Mobilnosti; revoluciju koja upravo počinje zbog njih tretira mirno i sa distancom. Prema njemu još ništa nije odlučeno po tom pitanju i zbog toga treba sistematski analizirati situaciju i reagirati kada treba.
Nepredvidljivost tržišta ipak ne smeta u planiranju razvoja tvrtke. Predsjednik Simply Log razmatra između ostalog širenje djelatnosti na zračni prijevoz. Ne isključuje i druge mogućnosti, uključujući kupovinu svojih vozila, ali - ističe - sve to imam tek u daljoj perspektivi. Najvažnije je ipak postignuće perfekcije u jednoj oblasti (u ovom slučaju - cestovnom prijevozu), tek onda možemo misliti o drugim stvarima.