TimoComov transportni barometar: Sve je manje utovarnog prostora

Količina tereta u Europi i dalje je iznad prosjeka

dijeljenje na ...
26.01.2018

Erkrath, 15. siječnja 2018. – u Europi se sve više smanjuje kapacitet slobodnih utovarnih prostora. Na to ukazuje TimoComov transportni barometar. U četvrtom tromjesečju 2017. na najvećoj transportnoj platformi Europe nalazio se 71 teretni nalog naspram samo 29 ponuda utovarnog prostora. 

Za cijelu 2017. godinu TimoComov transportni barometar pokazuje da je odnos tereta i utovarnog prostora u Europi u prosjeku 70:30. U rujnu 2017. je zabilježen vrhunac od 78 % tereta. To znači: Stalno rastućoj količini robe koju treba transportirati od točke A do B na raspolaganju je sve manje slobodnih kamiona.

"Kupovne navike na europskom transportnom tržištu u vrlo kratkom vremenu su se osjetno promijenile. Tamo gdje su ranije nalogodavci birali transportne partnere, danas nalogoprimci u stvarnom vremenu odabiru odgovarajući teret za svoje kapacitete. Pretraživanje je očito promijenilo strane", kaže TimoComov glasnogovornik Gunnar Gburek obazirući se na nejednak odnos količina u 2017.

Navike pretraživanja na europskom transportnom tržištu koje se vide u odnosu tereta prema utovarnom prostoru su u prethodnoj godini bile osjetno uravnoteženije: TimoComov transportni barometar pokazao je da je u četvrtom tromjesečju 2016., s odnosom 53:47, količina tereta bila samo neznatno veća.

Što uzrokuje tu promjenu?

Trajno povoljna konjunktura. Njemačko gospodarstvo u punom je gasu. Konjunkturni barometar njemačkog instituta za ekonomska istraživanja (DIW Berlin) s vrijednošću od 109,4 boda pokazao je u četvrtom tromjesečju 2017. iznadprosječni rast bruto domaćeg proizvoda. Posljedica: Znatno rastuće količine transporta.

Sve manje vozača kamiona. Prema navodima Njemačkog društva za špediciju i logistiku (DSLV) u Njemačkoj trenutno nedostaje najmanje 45 000 vozača. I interes pada jer posao nije baš jako privlačan. Budući da oružane snage koje su obrazovale najveći broj vozača teretnih vozila to više ne čine, godinama se osjećaju posljedice u vidu nedostatka raspoloživog utovarnog prostora.

Novo tjedno vrijeme odmora. Od sredine prošle godine vozači više ne smiju provoditi svoje redovito tjedno vrijeme odmora u vozilu, već na nekom drugom prikladnom mjestu namijenjenom za spavanje. Time se troši vrijedno vrijeme, a time i dostupnost slobodnih prijevoznih kapaciteta.

Međutim, Gburek vidi i pozitivne učinke tog razvoja: „Ovo su dobra vremena za prijevoznike. Profesiju će se sve više cijeniti i plaće će rasti. Vozača ćemo ponovno vidjeti kao ono što jesu: neizostavni partner u lancu dostave koja osigurava prosperitet i gospodarsku snagu naše zemlje.“

Već danas nezavisni transportni poduzetnici mogu izabrati svoje nalogodavce i osigurati si najunosnije naloge. Iz toga će proizići novi odnos snaga na tržištu: Prijevoznik će se moći osloboditi ovisnosti o drugima i svoje usluge samostalno nuditi izravno na tržištu ili putem burzi tereta, uvjeren je Gburek. Naposlijetku bi zbog toga mogla profitirati cijela branša: „Transport ponovno postaje privlačniji.“ 

na vrh

Prihvaćam da ova stranica koristi kolačiće u svrhu analiza, personaliziranih sadržaja i promidžbe. Saznajte više